dags Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 I disse dager med stadig slipp av nye, fantastiske og enda bedre digitalkamera enn i går, hva gjør vi som har hatt kameraet vårt en stund og fortsatt liker det? Ikke tåler lommeboka et nytt kamera hvert halvår. Ei heller skifte av programmer eller PC annen hvert år. Jeg eier et bra, men eldre Olympus C-5050. Jeg har investert i ekstra blits, forsatsadapter, filtre og annet. CCDbrikken er ypperlig til IR fotografering (med et Hoya IR-72 filter), og med stativ og polafilter får jeg også gode naturbilder. Jeg er også fornøyd med portrett- og motlys bildene jeg kan ta med kameraet. (Her får du en presentasjon fra digit.no om kameraet:http://www.digit.no/wip4/test_detail.epl?id=1888) Har noen erfaring med firmware oppdatering? Jeg fant en interessant lenke her, men vet ikke hva jeg kan forvente meg: http://www.wrotniak.net/photo/c5050/c5050-firmware.html Håper på tilbakemelding... Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Dette er en uoffisiell kilde til firmware slik jeg forstår det. Da slutter jeg meg til det som står på siden: "There is nothing to indicate any visible improvements in the camera performance, or any behavior changes with the new firmware, therefore I see no pressing need to install the new version, if the old one does not misbehave on your camera." Lenke til kommentar
BMP Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har noen erfaring med firmware oppdatering? Håper på tilbakemelding... 5596612[/snapback] Hei! jeg har oppdatert firmware på et annet kamera og det gikk smertefritt. Bare husk å ha nye/oppladede batterier og les godt gjennom anvisning først. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 I disse dager med stadig slipp av nye, fantastiske og enda bedre digitalkamera enn i går, hva gjør vi som har hatt kameraet vårt en stund og fortsatt liker det? Man tar vare på kameraet og fortsetter å bruke det. Firmware kan være en grei oppdatering, men hvis man fortsatt liker kameraet, ser jeg ingen grunn til å bytte selv om firmware ikke er tilgjengelig. Jeg har fortsatt et Canon Ixus v3. Det er vel godt over tre år gammelt nå, men jeg har lært meg å omgås problemet med treg autofokus, og bildene blir fortsatt like bra som de fleste nye digitalkamera om man klarer seg med tre megapixler (som ærlig talt er nok til det aller aller meste, selv A4 forstørrelser). Batterikapasiteten er heller ikke så langt unna dagens kamera med digre LCD skjermer som trekker strøm i bøttesvis. De som bytter kamera hvert halvår, selv om kameraet de har egentlig er bra nok til deres bruk, har et behov for å hevde seg i venneflokken. Det ER ikke nødvendig med nytt kamera bare fordi det har en megapixel mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå