Gå til innhold

Stille PSU på over 500W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ringte Microplex nå, og det viser seg at de har en skrivefeil på nettsidene sine angående Mist 600W. Den kan ikke levere 52,5A totalt på sine 12V-linjer slik det står nå, det riktige tallet skal være 44A (44,2) sånn ca. De skal rette det opp på nettsidene sine.

 

Så 530W på 12V-linjene er korrekt i følge det de fortalte meg, men 52,5A stemmer altså ikke.

Lenke til kommentar

Kall meg gjerne dum, men jeg har fremdeles ikke blitt noe særlig klokere her...

 

Ser ut til at samtlige PSUer som har blitt nevnt hittil har sine ulemper, og at ingen viser seg å være spesielt bedre enn de andre. Lurer på om jeg ikke skal velge Hiper Type-R 580W - den er i det minste noen hundrelapper rimeligere enn Fortron Source Epsilon 700W.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke noen av de to er spesielt stillegående dessverre, mitt eksemplar av Hiperen (samme modell som den du nevner) bråkte i allefall en god del. Jeg har også lest kommentarer her i forumet som tyder på at den Fortronen på 700W bråker litt.

 

Jeg tror heller jeg ville satset på Seasonic S12 600W hvis jeg var deg, den skal være rimelig stillegående etter det jeg har lest i en omtale på silentpcreview.com i allefall.

 

Sitat fra omtalen:

There is not a single PSU we know of that can produce so much stable power as the S12-600 and stay as quiet.
Lenke til kommentar

Synes at F/S 700W er stille, en må jo huska at en kanskje har en peak på 500W når en spille og slikt og det er kun ca 71% av det PSU'en klarer å levere, dermed så er det jo ganske stille.

Har man en 580W Hiper vil man på peak nyttigjøre ca 86% av det PSuen klarer og eg vil derfor tro at den 580W vil bråke mer siden den må levere mer av det den klarer å gi. Men eg har ikkje prøvd Hiper PSUen så det kan godt være at den er meget stille, men logisk sett så burde vell den 700W F/S være roligere.

Ikkje noen enkel oppgave å finne en stille og god/stabil PSU. Seasonic sine er kjent for å være meget stille forøvrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...