Gå til innhold

En av to støtter Vistas 3D-look


Anbefalte innlegg

En ting som kommer i Vista er "Parental Control". Ikke mer skitne videoer sent på kveldene og harde GTA spill på dere under 18 år.. :D

5599797[/snapback]

 

Og hvem er mest sannsynlig Administrator på maskinen? Neppe Mamma eller Pappa.

5599925[/snapback]

Nå er vel egentlig ingen administrator på Vista, men rettighetene på familie pc'en ligger nok forbeholdt mor og far.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting som kommer i Vista er "Parental Control". Ikke mer skitne videoer sent på kveldene og harde GTA spill på dere under 18 år.. :D

5599797[/snapback]

 

Og hvem er mest sannsynlig Administrator på maskinen? Neppe Mamma eller Pappa.

5599925[/snapback]

Nå er vel egentlig ingen administrator på Vista, men rettighetene på familie pc'en ligger nok forbeholdt mor og far.

5599985[/snapback]

 

Heter bare ikke administratoren administrator, eller mener du "administratorkonseptet" er helt borte? Dvs at ingen har (mer elller mindre= total kontroll over systemet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var da veldig off-topic da.

 

On-topic: En av to støtter den gjennomsiktige delen og animasjonene i Vista ikke sant? Designet er jo bedre selv uten glass-effektene og animasjonene.

 

Uansett kommer det til å være mer enn design å glede seg i, selv om man noen ser ut til å tro at MS har somlet vekk 5 år på kun en facelift av XP.

Lenke til kommentar
M$ har en del avtaler.

Link takk.

 

For hver versjon av Windows som har kommet, så har den blitt unødvendig mer ressurskrevende. Sammenligner du for eksempel Windows 98 med XP på en pc som er noen år, så vil du tydelig merke at XP er mye mer krevende.

Nyare versjoner av Windows er meir krevande ein eldre fordi nye maskiner har betre hardware. Vista er retta mot dagens og framtidas maskiner, ikkje gamle utdaterte maskiner. For dei har du tidlegare Windows-versjoner.

 

Mindre enn 512 blir ofte tregt ja, men her var det snakk om 512, ikke mindre, og hva er det som er så usikkert med windows firewallen for privat-brukere? Den er langt ifra perfekt, men bra nok i mine øyne.

 

AtW

5598910[/snapback]

Ja jeg har lest hva du skrev. Men det var mange andre som snakket om hvor fint XP går på mindre minne.

 

Problemet med brannmuren i Windows er at den slipper for mye gjennom, og derfor gir falsk trygghet.

5599008[/snapback]

 

Hva er det den slipper igjennom som er kritisk for sikkerheten mener du?

 

AtW

5599040[/snapback]

Den slipper gjennom en del uønsket trafikk som hackere m.m. En god brannmur som for eksempel ZoneAlarm eller Sygate er mye sikrere.

5599426[/snapback]

Venter i spenning på at du skal utdype/begrunne denne påstanden.

Lenke til kommentar
Går litt offtopic jeg:

 

Hvor kan jeg kjøpe Linux XGL? Har faktisk lyst til å prøve Linux for en gang skyld. Etter jeg så den videon på side 1 her, så har jeg lyst til å prøve...

Dere som vet, si ifra her eller PM meg, hadde vært fint :)

5600267[/snapback]

 

Kan sikkert kjøpe XGL hvis du insisterer da.. men kildekoden kan fortsatt lastes ned gratis fra freedesktop.org .. Og det siste jeg har sett av XGL på novell sine sider, så ser det smashing ut. Brace yourself.

 

http://www.novell.com/linux/xglrelease/

Lenke til kommentar

Til dere som fortsatt maser om at dere ikke trenger en aksellerert desktop, vil jeg bare si: Se videoen det linkes til. Jeg sikler enda... Klart, det er sikkert fancy første uka, men likevel - there's no end to the possibilites!

 

Et brukergrensesnitt skal kunne være mer enn bare en flat desktop med kjedelig grå grafikk. Dersom jeg etter å ha prøvd Vista ikke totalt misliker GUI'n, er dette helt sikkert noe jeg kommer til å bruke penger på.

 

_

johanf

Lenke til kommentar
M$ gjør dette for at folk skal kjøpe ny maskinvare.

Kva tjener Microsoft på at folk kjøper ny hardware (sett bort frå dei få produkta dei sel som mus og tastatur)? Det er vel heller at MS tilpasser seg det at folk får stadig betre hardware. Vista er ikkje laga for 10 år gamle maskiner, men for dagens og framtidas maskiner.

5597740[/snapback]

 

I og med at GUI i Vista ikke er en del av selve kjernen så vil jeg tro at at MS enkelt kunne senket maskinkravene. Har du ikke lagt merke til at MS har eksklusive OS avtaler med en rekke PC-produsenter? Jo høyere maskinvarekrav det er i det nye OSet, jo fler nye PCer får produsentene solgt.

 

Hvor mange mennesker har 10 år gammel hardware i PCen sin. Det er nesten umulig å komme seg på nett i dag med hardware eldre enn 5 år.

 

Det er greit å tilpasse seg nyere og morgendagens hardware, men det er ingen nødvendighet å eksludere eldre maskiner. Aero er, som sagt, et GUI som er klistret oppå Vista og i så måte ikke nødvendig. Det er MS som tvinger brukeren til å bruke dett GUIet.

Lenke til kommentar
M$ gjør dette for at folk skal kjøpe ny maskinvare.

Kva tjener Microsoft på at folk kjøper ny hardware (sett bort frå dei få produkta dei sel som mus og tastatur)? Det er vel heller at MS tilpasser seg det at folk får stadig betre hardware. Vista er ikkje laga for 10 år gamle maskiner, men for dagens og framtidas maskiner.

5597740[/snapback]

 

I og med at GUI i Vista ikke er en del av selve kjernen så vil jeg tro at at MS enkelt kunne senket maskinkravene. Har du ikke lagt merke til at MS har eksklusive OS avtaler med en rekke PC-produsenter? Jo høyere maskinvarekrav det er i det nye OSet, jo fler nye PCer får produsentene solgt.

 

Hvor mange mennesker har 10 år gammel hardware i PCen sin. Det er nesten umulig å komme seg på nett i dag med hardware eldre enn 5 år.

 

Det er greit å tilpasse seg nyere og morgendagens hardware, men det er ingen nødvendighet å eksludere eldre maskiner. Aero er, som sagt, et GUI som er klistret oppå Vista og i så måte ikke nødvendig. Det er MS som tvinger brukeren til å bruke dett GUIet.

5610565[/snapback]

 

Man har da mange andre muligheter enn Aero?

 

Ellers er jeg enig med deg i at få bruker 10 år gammel maskinvare (blir vel kanskje en 166-200 mhz eller noe?). Det er litt svakt, selv for surfing. Selv om det skal sies at man klarer seg med relativt lite om man fjerner flash,

 

AtW

Lenke til kommentar
M$ gjør dette for at folk skal kjøpe ny maskinvare.

Kva tjener Microsoft på at folk kjøper ny hardware (sett bort frå dei få produkta dei sel som mus og tastatur)? Det er vel heller at MS tilpasser seg det at folk får stadig betre hardware. Vista er ikkje laga for 10 år gamle maskiner, men for dagens og framtidas maskiner.

5597740[/snapback]

 

I og med at GUI i Vista ikke er en del av selve kjernen så vil jeg tro at at MS enkelt kunne senket maskinkravene. Har du ikke lagt merke til at MS har eksklusive OS avtaler med en rekke PC-produsenter? Jo høyere maskinvarekrav det er i det nye OSet, jo fler nye PCer får produsentene solgt.

 

Hvor mange mennesker har 10 år gammel hardware i PCen sin. Det er nesten umulig å komme seg på nett i dag med hardware eldre enn 5 år.

 

Det er greit å tilpasse seg nyere og morgendagens hardware, men det er ingen nødvendighet å eksludere eldre maskiner. Aero er, som sagt, et GUI som er klistret oppå Vista og i så måte ikke nødvendig. Det er MS som tvinger brukeren til å bruke dett GUIet.

5610565[/snapback]

 

Man har da mange andre muligheter enn Aero?

 

Ellers er jeg enig med deg i at få bruker 10 år gammel maskinvare (blir vel kanskje en 166-200 mhz eller noe?). Det er litt svakt, selv for surfing. Selv om det skal sies at man klarer seg med relativt lite om man fjerner flash,

 

AtW

5610589[/snapback]

 

Aero er vel navnet på Vistas GUI, er det ikke? Hvilket annet GUI snakker du om? Så vidt jeg vet kommer Vista med ett GUI som skalerer seg etter hardware. Det er forskjell på GUI og theme.

 

Det er vel heller ikke bare GUIet som gjør at Vista krever mye av hardware.

Lenke til kommentar
M$ gjør dette for at folk skal kjøpe ny maskinvare.

Kva tjener Microsoft på at folk kjøper ny hardware (sett bort frå dei få produkta dei sel som mus og tastatur)? Det er vel heller at MS tilpasser seg det at folk får stadig betre hardware. Vista er ikkje laga for 10 år gamle maskiner, men for dagens og framtidas maskiner.

5597740[/snapback]

 

I og med at GUI i Vista ikke er en del av selve kjernen så vil jeg tro at at MS enkelt kunne senket maskinkravene. Har du ikke lagt merke til at MS har eksklusive OS avtaler med en rekke PC-produsenter? Jo høyere maskinvarekrav det er i det nye OSet, jo fler nye PCer får produsentene solgt.

 

Hvor mange mennesker har 10 år gammel hardware i PCen sin. Det er nesten umulig å komme seg på nett i dag med hardware eldre enn 5 år.

 

Det er greit å tilpasse seg nyere og morgendagens hardware, men det er ingen nødvendighet å eksludere eldre maskiner. Aero er, som sagt, et GUI som er klistret oppå Vista og i så måte ikke nødvendig. Det er MS som tvinger brukeren til å bruke dett GUIet.

5610565[/snapback]

 

Man har da mange andre muligheter enn Aero?

 

Ellers er jeg enig med deg i at få bruker 10 år gammel maskinvare (blir vel kanskje en 166-200 mhz eller noe?). Det er litt svakt, selv for surfing. Selv om det skal sies at man klarer seg med relativt lite om man fjerner flash,

 

AtW

5610589[/snapback]

 

Aero er vel navnet på Vistas GUI, er det ikke? Hvilket annet GUI snakker du om? Så vidt jeg vet kommer Vista med ett GUI som skalerer seg etter hardware. Det er forskjell på GUI og theme.

 

Det er vel heller ikke bare GUIet som gjør at Vista krever mye av hardware.

5610658[/snapback]

 

Såvidt jeg har forstått så er det helt frivillig å bruke dette Aero-greiene?

 

AtW

Lenke til kommentar
M$ gjør dette for at folk skal kjøpe ny maskinvare.

Kva tjener Microsoft på at folk kjøper ny hardware (sett bort frå dei få produkta dei sel som mus og tastatur)? Det er vel heller at MS tilpasser seg det at folk får stadig betre hardware. Vista er ikkje laga for 10 år gamle maskiner, men for dagens og framtidas maskiner.

5597740[/snapback]

 

I og med at GUI i Vista ikke er en del av selve kjernen så vil jeg tro at at MS enkelt kunne senket maskinkravene. Har du ikke lagt merke til at MS har eksklusive OS avtaler med en rekke PC-produsenter? Jo høyere maskinvarekrav det er i det nye OSet, jo fler nye PCer får produsentene solgt.

 

Hvor mange mennesker har 10 år gammel hardware i PCen sin. Det er nesten umulig å komme seg på nett i dag med hardware eldre enn 5 år.

 

Det er greit å tilpasse seg nyere og morgendagens hardware, men det er ingen nødvendighet å eksludere eldre maskiner. Aero er, som sagt, et GUI som er klistret oppå Vista og i så måte ikke nødvendig. Det er MS som tvinger brukeren til å bruke dett GUIet.

5610565[/snapback]

 

Man har da mange andre muligheter enn Aero?

 

Ellers er jeg enig med deg i at få bruker 10 år gammel maskinvare (blir vel kanskje en 166-200 mhz eller noe?). Det er litt svakt, selv for surfing. Selv om det skal sies at man klarer seg med relativt lite om man fjerner flash,

 

AtW

5610589[/snapback]

 

Aero er vel navnet på Vistas GUI, er det ikke? Hvilket annet GUI snakker du om? Så vidt jeg vet kommer Vista med ett GUI som skalerer seg etter hardware. Det er forskjell på GUI og theme.

 

Det er vel heller ikke bare GUIet som gjør at Vista krever mye av hardware.

5610658[/snapback]

 

Såvidt jeg har forstått så er det helt frivillig å bruke dette Aero-greiene?

 

AtW

5610678[/snapback]

 

Vista må jo ha et GUI. Aero er, så vidt jeg vet, Vistas GUI (eller grafikkmotor). Jeg tror ikke Aero kan bortvelges. Aero GLASS, derimot, er det opp til brukerne skru av/på.

 

Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar

 

Vista må jo ha et GUI. Aero er, så vidt jeg vet, Vistas GUI (eller grafikkmotor). Jeg tror ikke Aero kan bortvelges. Aero GLASS, derimot, er det opp til brukerne skru av/på.

 

Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

5610725[/snapback]

 

Hmm, det er mulig jeg blander sammen, hadde vært fint å få dette på det rene ja.

 

AtW

Lenke til kommentar
Selv om det skal sies at man klarer seg med relativt lite om man fjerner flash,

5610589[/snapback]

 

Hvordan fjerne flash?, finner ikke det under mine programmer.

5611721[/snapback]

 

Hvilken browser bruker du? På opera bruker jeg en plugin som "gjemmer" flashanimasjonene når jeg bruler en svak PC, de blir erstattet med grå firkanter, man kan trykke på om man vil se den.

 

AtW

Lenke til kommentar
Selv om det skal sies at man klarer seg med relativt lite om man fjerner flash,

5610589[/snapback]

 

Hvordan fjerne flash?, finner ikke det under mine programmer.

5611721[/snapback]

 

Hvilken browser bruker du? På opera bruker jeg en plugin som "gjemmer" flashanimasjonene når jeg bruler en svak PC, de blir erstattet med grå firkanter, man kan trykke på om man vil se den.

 

AtW

5612264[/snapback]

 

Jeg bruker IE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...