Gå til innhold

En av to støtter Vistas 3D-look


Anbefalte innlegg

512mb på xp? javel...den var ny

kjører du firewall, antivirus, antispyware som er en nødvendighet vist du bruker windows xp, så har du en SIRUP maskin uten like...dette er jaffal min mening

5598648[/snapback]

 

Kjører du antispyware 24/7? Firewall er innbygd i windows, om AV ikke klarer seg på resten da, så har du i mine øyne et slapt program. (dessuten er det heller ingen nødvendighet i mine øyne)

 

AtW

5598730[/snapback]

XP kan kjøre med mindre enn 512MB ram, men XP er mye mer stabil med 512MB enn med mindre.

 

Dessuten så er ikke brannmuren i Windows sikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godt poeng, hvis alle prosesser kobles ut fungerer f.eks ikke nettverket heller... Du blir koblet av mirc... Hvis du var på vpn når du startet spillet blir du koblet fra... etc... mao.. som ATW sier, da slutter pc'n din å fungere.. ;)

5597312[/snapback]

 

Du skjønte vel at de mest nødvendige prossesser blir værende, men alle de unødvendige stoppes.

5598880[/snapback]

 

Nå ble det jo skrevet ALLE da, men hva er de mest nødvendige prosessene? Jeg er ikke så glad om windows skal begynne å gjette på hvilke prosesser jeg trenger.

 

AtW

Lenke til kommentar
512mb på xp? javel...den var ny

kjører du firewall, antivirus, antispyware som er en nødvendighet vist du bruker windows xp, så har du en SIRUP maskin uten like...dette er jaffal min mening

5598648[/snapback]

 

Kjører du antispyware 24/7? Firewall er innbygd i windows, om AV ikke klarer seg på resten da, så har du i mine øyne et slapt program. (dessuten er det heller ingen nødvendighet i mine øyne)

 

AtW

5598730[/snapback]

XP kan kjøre med mindre enn 512MB ram, men XP er mye mer stabil med 512MB enn med mindre.

 

Dessuten så er ikke brannmuren i Windows sikker.

5598899[/snapback]

 

Mindre enn 512 blir ofte tregt ja, men her var det snakk om 512, ikke mindre, og hva er det som er så usikkert med windows firewallen for privat-brukere? Den er langt ifra perfekt, men bra nok i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Husk at Vista er fremtidsrettet. Vi kommer nok til å ha Vista som operativ system i minst 5 år fremover før Windows kommer med noe nytt (XP er vel 5 år i år?). Så Microsoft må få lov til å tenke fremover, og ikke kun på det som trengs akuratt nå. Om ett par år, så vil Vista sine 3D funksjoner være noe "alle" bruker. Det vil sikker gi nye bruksområder for forskjellige programmer osv. Slik at utviklingen drives fremover.

 

Håper at jobben oppgraderer til Vista, tror jeg kaster med på om de får en deal på dem.

 

 

Ellers noen som vet hva Vista vil koste i OEM når det slippes? Hva kostet XP Pro da det var nytt?

Lenke til kommentar

I am not sure of the pricing, might be around $150-$200 depending of the flavor of Vista you are selecting (Vista is comming up with 7 flavours). However, you need to wait till August - September 2006 to buy your laptop with vista.

 

Fra forum på microsoft.com

Lenke til kommentar
Mindre enn 512 blir ofte tregt ja, men her var det snakk om 512, ikke mindre, og hva er det som er så usikkert med windows firewallen for privat-brukere? Den er langt ifra perfekt, men bra nok i mine øyne.

 

AtW

5598910[/snapback]

Ja jeg har lest hva du skrev. Men det var mange andre som snakket om hvor fint XP går på mindre minne.

 

Problemet med brannmuren i Windows er at den slipper for mye gjennom, og derfor gir falsk trygghet.

Lenke til kommentar
Mindre enn 512 blir ofte tregt ja, men her var det snakk om 512, ikke mindre, og hva er det som er så usikkert med windows firewallen for privat-brukere? Den er langt ifra perfekt, men bra nok i mine øyne.

 

AtW

5598910[/snapback]

Ja jeg har lest hva du skrev. Men det var mange andre som snakket om hvor fint XP går på mindre minne.

 

Problemet med brannmuren i Windows er at den slipper for mye gjennom, og derfor gir falsk trygghet.

5599008[/snapback]

 

Hva er det den slipper igjennom som er kritisk for sikkerheten mener du?

 

AtW

Lenke til kommentar

Er vel mange som mener den innebygde firewallen i xp ikke er så sikker...

Men til normal bruk, folk me dynamisk ip som ikke bruker pcen for mye så vil den vel fungere ok.

 

xp firewall

 

Because of the limitations that I’ve just described, the Windows XP firewall shouldn’t be used to take the place of a normal corporate firewall. Instead, it should be used as a supplement. Remember that your corporate firewall does a good job protecting your organization from external threats, but does noting to protect your organization from internal threats. On the other hand, the Windows XP firewall isn’t a suitable replacement for a corporate firewall, but it can help guard workstations from hack attempts originating from within the organization. Therefore, I recommend enabling the Windows XP firewall on your workstations, but using the Windows XP firewall in conjunction with your corporate firewall.

Lenke til kommentar
Er vel mange som mener den innebygde firewallen i xp ikke er så sikker...

Men til normal bruk, folk me dynamisk ip som ikke bruker pcen for mye så vil den vel fungere ok.

 

xp firewall

 

Because of the limitations that I’ve just described, the Windows XP firewall shouldn’t be used to take the place of a normal corporate firewall. Instead, it should be used as a supplement. Remember that your corporate firewall does a good job protecting your organization from external threats, but does noting to protect your organization from internal threats. On the other hand, the Windows XP firewall isn’t a suitable replacement for a corporate firewall, but it can help guard workstations from hack attempts originating from within the organization. Therefore, I recommend enabling the Windows XP firewall on your workstations, but using the Windows XP firewall in conjunction with your corporate firewall.

5599080[/snapback]

 

Altså dette er snakk om hjemmebruk, selv om det er koselig å hindre utgående pakker av hensyn til andre, så er ikke det et direkte sikkerhetsproblem på en privat PC, driver PCen din å spyr ut pakker du ikke vil den skal, så er den jo allerede kompromitert. Saken er en helt annen for bedrifter. At firewallen er litt primitiv" i oppsettet er greit nok. Det blir vel også regnet som et lite problem at den kan slås av av andre programmer. Men det har ikke vist seg å være et stort problem hittil(?). Hovedporblemet er vel at den ikke blokker utgående, noe som er et lite problem for en hjemmebruker. Jeg har foreløpig ikke sett noe som tyder på at det ikke er en helt grei firewall.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå ble det jo skrevet ALLE da, men hva er de mest nødvendige prosessene? Jeg er ikke så glad om windows skal begynne å gjette på hvilke prosesser jeg trenger.

 

AtW

5598901[/snapback]

Jeg modifiserte det til alle unødvendige...

 

Poenget er at man skal fjerne undøvendig CPU bruk til det minimale slik at PC'en kan utnytte hardwaren nesten like bra som spillkonsoller.

Lenke til kommentar
Nå ble det jo skrevet ALLE da, men hva er de mest nødvendige prosessene? Jeg er ikke så glad om windows skal begynne å gjette på hvilke prosesser jeg trenger.

 

AtW

5598901[/snapback]

Jeg modifiserte det til alle unødvendige...

 

Poenget er at man skal fjerne undøvendig CPU bruk til det minimale slik at PC'en kan utnytte hardwaren nesten like bra som spillkonsoller.

5599148[/snapback]

 

Ja, og hva om jeg ikke vil det? Hva om jeg vil se hvilken meil jeg får når jeg spiller? Hva om jeg vil høre på mp3? Hva om dama vil se på tv når jeg spiller trackmania? Åssen vet den hva som er unødvendig?

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå er det jo opp til SPILLET å bestemme om prosesser skal kuttes eller ikke. Altså vil jeg tro at det fins et slags performance-modus eller noe sånt. Hvordan MS tilslutt kommer til å gjøre det, er fortsatt ikke offentligjort. Vi kan bare spekulere.

5599197[/snapback]

 

Heh, jaja, om ikke annet, så slipper vi alt maset fra konsoll-fansen om at ytelsen blir mangedoblet og det som verre er av at man slipper å bruke så mye kraft på OSet :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Mindre enn 512 blir ofte tregt ja, men her var det snakk om 512, ikke mindre, og hva er det som er så usikkert med windows firewallen for privat-brukere? Den er langt ifra perfekt, men bra nok i mine øyne.

 

AtW

5598910[/snapback]

Ja jeg har lest hva du skrev. Men det var mange andre som snakket om hvor fint XP går på mindre minne.

 

Problemet med brannmuren i Windows er at den slipper for mye gjennom, og derfor gir falsk trygghet.

5599008[/snapback]

 

Hva er det den slipper igjennom som er kritisk for sikkerheten mener du?

 

AtW

5599040[/snapback]

Den slipper gjennom en del uønsket trafikk som hackere m.m. En god brannmur som for eksempel ZoneAlarm eller Sygate er mye sikrere.
Lenke til kommentar
Mindre enn 512 blir ofte tregt ja, men her var det snakk om 512, ikke mindre, og hva er det som er så usikkert med windows firewallen for privat-brukere? Den er langt ifra perfekt, men bra nok i mine øyne.

 

AtW

5598910[/snapback]

Ja jeg har lest hva du skrev. Men det var mange andre som snakket om hvor fint XP går på mindre minne.

 

Problemet med brannmuren i Windows er at den slipper for mye gjennom, og derfor gir falsk trygghet.

5599008[/snapback]

 

Hva er det den slipper igjennom som er kritisk for sikkerheten mener du?

 

AtW

5599040[/snapback]

Den slipper gjennom en del uønsket trafikk som hackere m.m. En god brannmur som for eksempel ZoneAlarm eller Sygate er mye sikrere.

5599426[/snapback]

 

Javel? Du må nesten være litt mer konkret enn det.

 

AtW

Lenke til kommentar
En ting som kommer i Vista er "Parental Control". Ikke mer skitne videoer sent på kveldene og harde GTA spill på dere under 18 år.. :D

5599797[/snapback]

 

Og hvem er mest sannsynlig Administrator på maskinen? Neppe Mamma eller Pappa.

5599925[/snapback]

 

Hehe, disser du mor og far? :) Det er kasnkje greit for de som har små barn nå? Ellers er det jo noen oppe i åra som er relativt datakyndige også... Så for noen er det sikkert kjekt, er vel neppe en funksjon som plager de som ikke bruker den.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...