Gå til innhold

Kopisperre på EMI CD

birk88

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte den nye CD'en (eller hva man skal kalle disse mutantene) til Håkan Hellström sist lørdag, og da jeg skulle legge sangene inn på iPod'en gikk ikke dette.

CD'en starter med 2-3 siders avtale som er skrevet på tungt advokatspråk og som skrolles i et supertempo som gjør det slitsomt å lese.

Prøvde å lese gjennom, men etter det jeg kunne se, sto det ingenting om hva jeg måtte innstallere på PC'en for at spille av denne CD'en. Derimot sto det at disse (vet ikke om det er flere ting) programmene som jeg må legge inn, fritt skal kunne gå på internett (uten at jeg kan stoppe dem,tror jeg), for å kommunisere med en eller annen EMI database. Merkelig!!

Så derfor, er det noen som vet hva dette er, og hva som innstalleres for å spille av CD'en, og ev. hva som må gjøres for å få hørt innholdet på en iPod?

Har holdt meg unna kopisperrede CD'er til nå, så dette er nytt for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har holdt meg unna kopisperrede CD'er til nå, så dette er nytt for meg.

5596387[/snapback]

Det beste rådet er vel å levere tilbake CD'n der du kjøpte den. De store plateselskapene er kjent for å legge inn diverse programmer av svært tvilsom karakter på PC'n din dersom du forsøker å spille av CD'n.

Dersom du skal kjøpe CD'er er det lurt å sjekke på forhånd hvilke plateselskaper som praktiserer slett holdning ovenfor kunden.

Generelt sett kan det være lurt å referere til denne siden for å finne plateselskap du bør holde deg unna: http://www.riaa.com/about/members/default.asp

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Slå av Autorun på CD-driven, så prøvver den ikke å starte disse filene når du setter inn CD'en. (Det husker jeg desverre ikke hvordan man gjør.)

Så starter du iTunes manuelt og prøver å importere. iTunes pleier å fikse det selv om det ligger sperrer. Nå har jeg ikke prøvet EMI sine.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Det beste rådet er vel å levere tilbake CD'n der du kjøpte den. De store plateselskapene er kjent for å legge inn diverse programmer av svært tvilsom karakter på PC'n din dersom du forsøker å spille av CD'n.

Ja, det burde alle gjøre som synes slike sperrer er en uting. Det ville sende et tydelig signal tilbake til selskapene.

Dersom du skal kjøpe CD'er er det lurt å sjekke på forhånd hvilke plateselskaper som praktiserer slett holdning ovenfor kunden.

Generelt sett kan det være lurt å referere til denne siden for å finne plateselskap du bør holde deg unna: http://www.riaa.com/about/members/default.asp

5596420[/snapback]

Ja, jeg er enig, men problemet er jo at man kjøper i utgangspunktet ikke CDer fra et selskap, men av en artist. Så spørs det da om man vil greie seg uten favotittartistene fordi de er på feil selskap. Jeg er redd mange ikke tenker sånn.

Geir :)

Lenke til kommentar

Har prøvd å finne noe på hjemmesidene til EMI, men de sier ikke noe om programmene og hva de gjør.

Når det gjelder autorun så kan jeg stoppe den, men iTunes finner alikevel ikke CD'en. Er nok sperret der.

Det er også gjort noe noe som ødelegger all (tror jeg) ripping utenom Emi programmene. Ihvertfall hvis man bruker de vanlige kjente rippe programmene.

Forstår ikke helt hva EMI skal vinne på dette heller. En veldig stor del av CD'ene som kjøpes idag ender jo på et MP3 format også. Med det salget bærbare MP3 spillere har hatt i den seneste tiden, burde det være klart for EMI at kundene ønsker å bruke disse for å spille musikken de selger. De stopper jo heller ikke nedlasting heller. Bare en gidder (og har utstyr) og spille av CD'en inn via lydkort så har man MP3 som kan legges ut på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...