Gå til innhold

GeForce 7600 avslørt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen der ute som vet hvordan 7600GT presterer kontra 6800GT? Har AGP versjonen av 6800GT, og har tenkt på å oppgradere hovedkort og prosessor, men da må jeg vel også kjøpe nytt grafikk kort, siden jeg går over til PCI-E hovedkort?

5597485[/snapback]

Som noen har nevnt så yter de likt i 3DMark05. Det gir en viss pekepinn på ytelsen. Men om det er verd å bruke så mye penger på en oppgradering kommer an på hvor dårlig CPU du har fra før, hva du skal oppgradere til og prisen på overgangen. Spillmessig tror jeg det kan bli vanskelig å få ytelseforskjellen til å bli verd pengene men det avhenger jo som sagt av flere faktorer.

BTW: Er det egentlig dyrere å produsére middelklasse-grafikkbrikker enn toppklasse-grafikkbrikker bortsett fra størrelsen på brikken? I CPU-produksjon er det én type brikke som blir fordelt på alle klasser, men i GPU-produksjon er det minst én type brikke for hver klasse.

5598125[/snapback]

Arealet på brikken er nok et godt mål på hva brikken koster å produsere. (forutsett masseproduksjon av begge). Men det er flere faktorer som spiller inn på totalkostnaden for et kort. Hovedsaklig minnet, men også kretskortet (256bit minnebuss gir dyrere kretskort enn 128bit minnebuss) og spenningskontrollerene. Resten av komponentene på skjermkortet anser jeg som uvesentlig for totalprisen, men bundelen og kjøleren spiller nok en birolle.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Stemmer det at X1600pro får 5000 i 3Dmark 05?

Har hørt at 6600GT slår det, men 6600GT får jo bare 3500 i 3Dmark 05.

5599380[/snapback]

Høres veldig mye ut spør du meg. Men ta også i betrakning at ATI gjør det skarpt i 3Dmark05.

5600940[/snapback]

Blander kanskje X1600XT med X1600Pro her?

Vi har jo hatt et par/tre tråder om X1600Pro (AGP) og såvidt jeg husker rapporterte de som hadde kjøpt X1600Pro noe over 4k i 3DMark05.. X1600XT(PCI-E) klarer over 5k ja.. og det er også min erfaring at ATI-korta er forholdsvis mye "sterkere" 3DMark05 i forhold til tilsvarende Nvidia-kort.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se tester etterhvert. Ved neste oppgradering hadde jeg planer om å gå for x1600xt eller 7600GT. Så nå får jeg bare vente å se hvordan disse blir i forhold til hverandre med tanke på pris/ytelse...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Jeg får 6500 poeng i 3DMark03. (Vet, har ikke bygget en ny PC dog).

Og jeg kjører FEAR ganske bra med 1280*1024 i oppløsning.

Vil det si at jeg kan kjøre de nye spillene, som kommer nå, ganske så greit med et 7600 GT da?

Hmm, dette kortet er vel ikke så ille som det ser ut til :)

2gb RAM, 7600 GT, nForce 4 SLi hk og AMD Athlon 64 over 3200+ så blir det vel en grei PC på meg. Eller så venter jeg til 7800 GTX synker i pris.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Her er noen litt mer håndfaste resultater... Kan desverre ikke gi flere detaljer.

GeForce 7600GT (G73, 90nm)

AMD Athlon 64 3000+ (1,8GHz)

3DMark03 = ca. 11700

3DMark05 = ca. 5400

5615246[/snapback]

Sikker på at du ikke kan si noe om watt? Hadde vært ypperlig (selv om jeg vet du har en NDA å forholde deg til)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...