sphinn Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg har hørt at man bør "stille inn" den nye bærekulen så likt som mulig som den gamle, men er det ellers noe å huske på? Lenke til kommentar
otis Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Vet ikke hvordan det er på din bil, men på min bil så skal det ikke byttes kun bærearm (tror ikke det selges heller), men derimot en komplett arm med bærekula ferdig presset inn. Når byttet er gjort kan det være lurt å ta 4-hjulskontroll med det samme eller rett etterpå. Dette er smart siden nye foringer og bolter som er løsnet og strammet igjen gjør at forstillingen din vil nok komme litt ut av posisjon iforhold til hvordan det var før bytte. Det kan jo også være lurt å bytte stabillisator stag foringene i samme slengen, da skruene og muttrene sitter som oftest fast i bærearmen og du må av med dem uansett. Du burde kanskje bytte begge bærearmene samtidig, siden begge siden av bilen er mest sannsynligvis like mye brukt?! Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Vet ikke hvordan det er på din bil, men på min bil så skal det ikke byttes kun bærearm (tror ikke det selges heller), men derimot en komplett arm med bærekula ferdig presset inn. Når byttet er gjort kan det være lurt å ta 4-hjulskontroll med det samme eller rett etterpå. Dette er smart siden nye foringer og bolter som er løsnet og strammet igjen gjør at forstillingen din vil nok komme litt ut av posisjon iforhold til hvordan det var før bytte.Det kan jo også være lurt å bytte stabillisator stag foringene i samme slengen, da skruene og muttrene sitter som oftest fast i bærearmen og du må av med dem uansett. Du burde kanskje bytte begge bærearmene samtidig, siden begge siden av bilen er mest sannsynligvis like mye brukt?! 5597038[/snapback] Det er to komplette bærearmer jeg har kjøpt m/foringer og bærekuler og hele sulamitten, så den delen virker det som er i boks Kontroll av hjulstilling ligger også i planen.. jøss, kanskje jeg for en gangs skyld har kommet opp med en god plan? :!: Lenke til kommentar
otis Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Joda, det virker som for meg ihvertfall, at du har en meget god plan! Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 En ting som er viktig er at boltene igjennom foringerne på berearmene skal strammes til når berearmen står i den posisjonen som den er når bilen står stille på bakken.De skal altså ikke strammes til når den henger ned på en bukk el.Da blir foringen vridd når en slipper bilen ned på fjerene igjen. Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 En ting som er viktig er at boltene igjennom foringerne på berearmene skal strammes til når berearmen står i den posisjonen som den er når bilen står stille på bakken.De skal altså ikke strammes til når den henger ned på en bukk el.Da blir foringen vridd når en slipper bilen ned på fjerene igjen. 5599957[/snapback] Aaaah, det visste jeg ikke. Takk skal du ha Er det forresten noen måter å løfte opp bilen som er å foretrekke? Jeg ser for meg å bruke en garasjejekk på midten framme (løftepunkt) for så å bruke to bukker.. en under på hver side av bilen, der hvor man vanligvis fester jekken når man skal skifte dekk. Eller finnes det lurere måter å gjøre det på med mine begrensninger (2 x bukk, 1 x jekk, 1 x grav)? Lenke til kommentar
otis Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) 1 bukk på hver side? EDIT: Du trenger jo egentlig ikke en grav for å gjøre jobben, men det er jo selvsagt en fordel. Jeg bytter alle deler (nesten) på min bil, uttafor huset. Bare pass på at været er noenlunde bra, da det kan være litt kjedelig med dårlig vær...! Endret 14. februar 2006 av otis Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 1 bukk på hver side? EDIT: Du trenger jo egentlig ikke en grav for å gjøre jobben, men det er jo selvsagt en fordel. Jeg bytter alle deler (nesten) på min bil, uttafor huset. Bare pass på at været er noenlunde bra, da det kan være litt kjedelig med dårlig vær...! 5601921[/snapback] Jeg er litt usikker på om jeg skal bruke graven faktisk. Jeg har bladd litt i verkstedhåndboken til Passaten min og der står det at man skal løfte litt i forstillingen (eller hva det nå blir). Det var derfor jeg tenkte å bruke en 1 bukk på hver side, for å få løftet fronten på bilen opp nok til at jeg kan sklu Hadde uansett lønt seg å få av hjulene, de har en tendens til å være litt i veien... Lenke til kommentar
otis Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Jaja, vet ikke om du løfte i forstillingen da, men hvis det står deti boka så er det sikkert rett... Men ellers så tror jeg at å ta av hjulene på bilen vil nok hjelpe deg meget mye, ihvertfall om du ikke bruker en grav. Lykke til! Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Jaja, vet ikke om du løfte i forstillingen da, men hvis det står deti boka så er det sikkert rett...Men ellers så tror jeg at å ta av hjulene på bilen vil nok hjelpe deg meget mye, ihvertfall om du ikke bruker en grav. Lykke til! 5602280[/snapback] Takk, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå