Gå til innhold

X850XTPE - Stille kjøler, tips?

asuspc

Anbefalte innlegg

Hei

Installerte ett x850xt kort for en stund siden, men syns det bråker :thumbdown: når det begynner å bli varmt.

Ute etter tips en stillegående og effektiv kjøling som kan benyttes.

Har foreløbig ikke overklokket kortet, og har heller ingen umiddelbare planer om å gjøre det.

Kortet sitter i en dell med relativt dårlig kjøling, antar det derfor vil være nødvendig å ha en kjølerløsning med vifte.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VF-700 serien til Zalman funker knall for meg... med en vifte styring så har du en helt lydløs løsning.. der følger med en adapter som gir 5V på viften... da har du en lydløs løsing.. men litt stress å opne kabbiset når du skal klokke og samtidig spille spill.. da bør du ha litt mer gass på viften viss du overklokker kraftig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Trådstarter: Om du ikke har lyst å blåse vekk 50-100,- ekstra for Fatal1ty-navnet, kan du heller se på disse:

NorthQ:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316747&cks=PRL

(sitat fra en som har kjøpt denne viften:

Kjøpte denne viften for 2 uker siden, til mitt "PowerColor X850Pro 256mb", denne har manuell justering for turtall kjører min på 2600rpm, å er meget stillegående samt enkel å montere. Rett å slett ei knallvifte:)
)

Zalman VF700-cu:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306460&cks=PRL

Tror det er det samme hvilken av dem du velger, begge er dødens stille.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Jeg har og en Dell PC (optiplex GX270) og AGP PowerColor Radeon X850XTPE. Gikk for Arctic Cooling ATi Silencer 5 Den kjøler greit nok (kom meg ned på 50idle og 60load) men byttet så cpu kjøleren også, så ligger jeg på 25 idle og 35-40 på load.

Den bråker ingenting, altså, mindre enn PSUen, som bråker like lite som Hiper HPU-4B580. Pluss den har sånn "eksos kjøle system" altså den trekker luft fra kabinettet og blåser det ut bak (gjennom egen pci slot)

Men har lest at folk som klokker mye, mener at denne ikke holder mål...

Kjører P4 3.0GHz Northwood, og får 5500poeng i 3dmark05

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar

Har ett Asus ax850xt pe som jag bytat ut original vifta på(den som blåser lufta ut ur kabinett).

Har provat Zalman passiv heatpipe vga-kjøler

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306458&cks=PRL

och tyst blev det. Men den klarer inte att kyla ned kortet gott nog hos mig. Inte ens med extra vifte. Temperaturen steg till ca 70-80 grader i load.

Installerade sedan Zalman vga-kjøler VF700-Cu och den går tyst. Den har ca 35 grader i idle och stoppar på ca 69 grader när den kør spill. Den kan jag rekomendera. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...