Gå til innhold

Dele filene mine på nettet


QBab

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Ja dette er mulig. Men du burde vel ha forklart om dette var en windows eller linux maskin. Men om dette er en Windows maskin, er det mange måter du kan koble deg opp til maskinen din hjemme på. Du kan bruke Ekstrernt skrivebord.. Dette er vel den enkleste og beste måten vil jeg påstå. Men om du bare skal dele filene dine, som det står i topic. Ville jeg anbefalt og satt opp en Ftp server.

 

Det er mange forskjellige programmer for Fjernstyring av Windows. Jeg vil selv anbefale VNC.. Kjører du Windows XP PRO er faktisk fjernstyring mulig uten noe som helst programvare.

 

Og sette opp en FTP server er også en veldig simpel sak. www.google.com+proftpd howto. Jeg anbefaler denne ftpserveren. Som klient anbefaler jeg, Flash-fxp.

 

PS: Sitter du bak NAT må du huske og spesifisere innstillingene for dette i naten for VNC/ftp servern..

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Heisann...

 

Det er mange måter å sette opp pc hjemme som server, men det viktige er å finne ut hva du har behov for.

 

Kjører du WinXP fungerer oftest Remote Desktop (Eksternt Skrivebord) helt fint. Her er det derimot viktig å kunne nå ip-adressen hjemme enten ved å ha fast ip, eller en løsning som f.eks. No-IP.

 

En annen løsning som kan anbefales er LogMeIn. Kjører denne mot flere pc'er som står på dynamiske ip'er og du åpner pc'en hjemme i din internett-leser.

 

Hvis det er for å ha tilgjengelig filer fra hjemme-pc'en anbefales en liten titt på Digi.no om kontrollert fildeling.

 

-TD

Lenke til kommentar

supert... hørtes ikkje så altfot komplisert ut.. jaujau, viss det dukker opp noen komplikasjoner skal eg ta turen inn igjenn hit. :thumbup:

 

Og jau, det er windows som er installert på pcen.

 

Edit: Win XP home edition for og være mer presis

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...