Gå til innhold

Warlock = PvP, ikke PvE?

Anbefalte innlegg

Dessto mer jeg spiller min warlock dessto mer føler jeg at warlock er ønsket for PvP RAID men uønsket for PvE.

PvP:

Kom igjen! Vi trenger noen som kan skremme (fear) og ikke dør av to slag osv... blabla.

PvE:

Warlock er bare buffbot, tar heller noen ekstra mages - vi trenger jo DPS!

Så er egentlig warlock IMBA? For PvP kanskje (det er jo det de fleste hyler om når de snakker om at warlock er IMBA uansett). For PvE så er ikke warlock IMBA i det hele tatt - hvis de var det ville de jo vært mer populære i PvE RAID. Slik det er nå så er det svært vanskelig å få plass i 5 manns grupper da de heller vil ha andre klasser enn warlock, og i 10-15-20 manns raid ønskes det oftest bare en, kanskje til nøds to warlocks. Og da kun for impens stamina buff til MT, soulstone til presten og healthstones til raidet.

Så - nei warlock er ikke IMBA til annet enn PvP (selv der kan det diskuteres, en warlock må være forberedt på angrep/duell om han skal ha gode odds). Skulle gjerne sett litt høyere gjennomsnittlig PvE DPS for lettere innpass i PvE RAID. Hunter, Rogue, Mage, DPS druid, DPS warrior ligger alle over warlock på DPS. Eneste klassen jeg har rimelig sjanse mot er paladin.

Warlock AoE suger --> tar heller en mage.

Warlock banish er nyttig langt færre plasser enn sheep --> tar heller mage.

Warlock DPS suger --> tar heller en mage. (Erfaringsmessig med samme gear osv så ligger mage 30-40% over i gjennomsnittlig DPS).

Jeg mener warlock er undervurdert for PvE da de fleste ikke ser på annet enn de 3 punktene nevnt over. Vi har curses som gir høyere skade også for andre klasser, vi har mer stamina og dør derfor ikke så lett som mages, vi har dot's som gir skade over tid slik at vi kan bevege oss rundt og fremdeles "gi skade".

Hva er dine erfaringer som warlock og PvE?

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner meg ikke igjen her i det hele tatt. Har sjelden problemer med å være med noe sted hvis jeg vil det. Warlocks er gode i PvP ja, jeg er rank 10 atm. Har hatt utallige fighter i AB/AV med 2 mot meg - begge lvl 60 med fullt liv der jeg går seirende ut.

For endgame PvE raiding er warlocks ganske nyttig til det meste vil nå jeg si:

- Bra AoE, prøv hellfire/Rain of Fire i MC på core hound packs. Når mager AoE'er, gjør jeg det og.

- Banish, uten blir det mye vanskeligere i MC under multipulls. Garr uten warlocks, er veldig hardt.

- DPS: Jeg har for tiden SM/Ruin setup og ca 250+dmg. Ligger som regel på topp 3 i MC frem til Garr, på han blir det bare banishing. Var i ZG igår, lå på topp, foran en hunter og en rogue.

Sikker på at du har en fornuftig talentspec? Bruker du warlocken riktig? I lange fighter skal du kunne nuke så å si nonstop fra maks distanse, lifetap for mana og bandasjer opp igjen eller kjør noe lifedrain hvis du kan komme nærmt nok uten å ta skade.

Lenke til kommentar

Warlocks er veldig nyttige i PvE raid.

De mobs'a du kan banishe, kan du ikke polymorph'e.

Soulstone er en god wipe protection (Ihvertfall for Alliance)

Curse of Shadow og Curse of Elements er veldig bra nå i og med at den også øker Frost, Arcane, Fire og Shadow spell damage med 10%.

Blood pact er en veldig bra buff.

Jeg kan være enig at warlocks ikke gjør like mye damage som mage etc. Men imo så er warlocks en "support class" i high end raiding. Tror jeg aldri vil bytte bort mine warlocks. (Med mindre dere tilbyr shamans :hmm: )

Lenke til kommentar
Kjenner meg ikke igjen her i det hele tatt. Har sjelden problemer med å være med noe sted hvis jeg vil det. Warlocks er gode i PvP ja, jeg er rank 10 atm. Har hatt utallige fighter i AB/AV med 2 mot meg - begge lvl 60 med fullt liv der jeg går seirende ut.

For endgame PvE raiding er warlocks ganske nyttig til det meste vil nå jeg si:

- Bra AoE, prøv hellfire/Rain of Fire i MC på core hound packs. Når mager AoE'er, gjør jeg det og.

- Banish, uten blir det mye vanskeligere i MC under multipulls. Garr uten warlocks, er veldig hardt.

- DPS: Jeg har for tiden SM/Ruin setup og ca 250+dmg. Ligger som regel på topp 3 i MC frem til Garr, på han blir det bare banishing. Var i ZG igår, lå på topp, foran en hunter og en rogue.

Sikker på at du har en fornuftig talentspec? Bruker du warlocken riktig? I lange fighter skal du kunne nuke så å si nonstop fra maks distanse, lifetap for mana og bandasjer opp igjen eller kjør noe lifedrain hvis du kan komme nærmt nok uten å ta skade.

5596236[/snapback]

Min talentoppbygning:

Min warlock

7 poeng affliction for å få improved life tap. (meget nyttig).

31 (trenger egentlig bare 30) poeng for å få master demonologist for å få 20% threat reduction buffen fra impen. (har omtrent aldri aggro på meg)

13 (trenger egentlig bare 11) destruction for å få shadowburn. (greit på trashmobs og til å ta siste rest av liv på mobs).

SM/Ruin er uaktuelt grunnet at jeg uansett trenger improved healthstones og improved imp fra demonology treet (veeeldig ettertraktet i de grupper jeg er med i), dermed automatisk 5 poeng i demonology treet.

Hellfire er unyttige da den blir avbrutt av bare 2-3 slag fra mobs, slik at jeg må kaste på nytt og på nytt helt til jeg er OOM, ofte uten å ha drept alle slik at de fortsetter å slå på meg til jeg er død - med mindre en mage kommer og redder meg med sin AoE.

Lenke til kommentar

Jeg får velidg sjeldet avslag eller hatt noen vanskligheter med å finne PvE grupper.

Får også radoms wispher fra folk i IF om jeg vil joine ...

Som nevnt er vi ønsket pga:

DPS

Blood Pact

Soulstone

Healthstone.

Banish

Summoing

DOTs

Endret av johnny Bravo
Lenke til kommentar
Klart Warlocks er ønsket for PvE.

Vi gjør god DPS

Blood Pact

Soulstone

Healthstone.

Banish

(og taxi for late bumz)

Har vel egentlig ikke hadd noen store problemer med å finne gruppe PvE

5596680[/snapback]

God dps? Vel, vi gjør mer DPS enn MT og paladins - men ikke så mye mer heller.

Blood pact - ja, 56 (eller er det 54?) ekstra stamina er hva MT og MT healers vil ha.

Soulstone er hva mainhealer vil ha

Healthstone - og da helst improved for 1440 HP ja.

Banish - vel, de plassene der det trengs er det vel nyttig. Men i 80% av de plassene jeg spiller er det unyttig. (høyeste instance vi spiller per i dag er Zul Gurub da guildet ikke har folk nok til RAID større enn 20 mann).

Taxi - helt klart.

Men alt dette er det stort sett nok med en, eller til nøds to warlocks per raid. Og resterende ledige plasser i raidet fylles da heller med mages grunnet sheep og ca 30%+ høyere dps.

Lenke til kommentar

Bloodpact er 42 om du ikke har specca for improved og da gir den 54.

Jeg ligger ganske høyt på DPS lista i raids, og ZG man bruker da banish der også på impene og VW. Ikke bare mainhealer som bruker Soulstone, veldig greit å SS en MT slik at de kan komme fort opp på bena og plukke opp targeten igjen.

Lenke til kommentar

Du er MD speccet fordi du er redd for å få aggro, noe du sier du aldri får. Hvorfor Soullink da? I følge dette skal du vel sjelden ta skade i det hele tatt, med Demonic Embrace bør du ha nok hp til å tåle en støyt uansett.

Soullink virker på meg som nærmest ubrukelig i high instances, du benytter imp ute det meste av tiden. Tar du skade, dør impen raskt hvis du har kastet SL på den? Hvorfor så redd for å få aggro? En warlock er cloth ja, men tåler en støyt sammenlignet med andre clothbrukere. Vil si at du ikke trenger MD for å unngå å få aggro. Regner med du vanligvis har Blessing of Salvation på deg i raids. Med denne og fornuftig casting av bolts har jeg få problemer med aggro.

Får jeg en 2.5k+ crit, tar jeg en lifetap eller to for å roe. Vanligvis kan jeg gå full nuke med ToEP trinket uten å få aggro, normal hit er 850, med trinket 1000+. Prøver å unngå +crit gear, går heller for +dmg.

Hellfire er unyttige da den blir avbrutt av bare 2-3 slag fra mobs, slik at jeg må kaste på nytt og på nytt helt til jeg er OOM, ofte uten å ha drept alle slik at de fortsetter å slå på meg til jeg er død - med mindre en mage kommer og redder meg med sin AoE

På for eksempel større grupper av elite mobs i ZG: Warriors inn og tar aggro, rogues inn, mages frost nova og aoe, så begynner du med Rain of Fire, mot slutten, jump inn og ta knekken på de med hellfire. Interrupted blir du bare hvis du har aggro, noe du ikke skal ha vanligvis. Avtal med en prest, slik at du får shield under hellfire. Uansett, 15 sek med hellfire er bare drøye 3k skade på deg selv. Fullt buffet for MC/ZG har jeg 6.4k hp, dette uten demonic embrace.

Lenke til kommentar

Warlock er imba både i pvp og pve,

Det har mest problem med i pvp ( er pally full epic) er warlocks.. klarer ofte å ta de ,men når de har fult Nemesis , sliter jeg VELDIG..

Warlocks er imba i pve å, hvertfall når man begyner med mc,bwl,onyxia,zg, aq..

Alle curse de setter tar mye dps.. pluss ha en Warlock i gruppa til Mt...

Jeg tar heller med flere warlocks enn mage i et mc runn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...