PCen Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg kjøpte meg en Belkin router på elkjøp.. jeg har ADSL fra telenr får ikke satt opp nettverk, instasjonen går greit til den skal conecte til Internett, får da beskjed etter en stund om at den ikke kan connecte.. Hva kan være galt Og har jeg statisk eller dynamisk IP? Hjelp... Lenke til kommentar
chemical Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Hei. Har du satt opp Brukernavn å passord instillingene skikkelig i ppp-oe.. Du har dynamisk ip. Telenor leverer vel ikke statiske? Endret 13. februar 2006 av chemical Lenke til kommentar
PCen Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Har du satt opp Brukernavn å passord instillingene skikkelig i ppp-oe.. Hva betyr dette?? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Dersom du har router fra telenor, fra før av, har du to valg. Enten må telenorrouteren settes i bridgemodus, ellers må du sette opp belkinen som et rent AP. Slik slipper du dobbel routing. Har du et rent modem fra telenor, (Dvs. at du pr. i dag bruker en tilkoblingsklient på PCen) skal Belkinen stå som router. pppoe innstillingene, setter du under WANinnstillinger i Belkinen. Der velger du tilkoblingstype pppoe, og oppgir brukernavn og passord som tilhører din telenokonto. Husk at du bruker fullt brukernavn, på formen "brukernavn"@online.no Dersom du har routermodem fra telenor, ligger disse innstillingene allerede der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå