BigJackW Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hei For en stund siden fikk jeg mitt bankkort. På det sto det Visa Electron: Men på mamma og pappa sitt bankkort står det bare Visa: Hva er bedre og hva er ulemper med Visa electron? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Visa electron er det kortet som blir sendt ut til alle som er under 18 år. Har ikke mulighet til å betale over nett med det osv utenom enkelte tjenester. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Visa Electron kan bare brukes på steder hvor det er direkte kontakt med systemet som viser om du har dekning eller ikke. Følgelig vil ikke kortet ditt kunne brukes på f.eks Peppes hvor de noterer ned kortnummer og trenger underskrift. Visa Electron kan brukes på alle steder hvor det står avmerket Visa Electron. Dvs de fleste minibanker i inn og utland og i norske butikker. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg brukte ofte mitt electron-kort som visa, men kan jo ha mye med at de var litt sløve på de plassene jeg gikk å handla da Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Ok, da har jeg fått svaret på det. Edit: Tenkte det var en elektronisk brikke elns inni sånn at mann kunne bare ta kortet forran en sånn dings så ble det lest, i stedet for å dra kortet i kort lesern Edit 2:Drepte skrive-leif. Endret 13. februar 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Edit: Tenkte det var en elektronisk brikke elns inni sånn at mann kunne bare ta kortet forran en sånn dings så ble det lest, i stedet for å dra kortet i kort lesern 5596275[/snapback] Den lille brikka er for nettbank. Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Kan man bruke Visa Electron, hos play.com? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Kan man bruke Visa Electron, hos play.com? 5597078[/snapback] Ikke den typen Visa Electron man vanligvis får her i Norge. Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Og det er fordi det ikke inneholder noe kortnummer. Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Visa electron er det kortet som blir sendt ut til alle som er under 18 år.Har ikke mulighet til å betale over nett med det osv utenom enkelte tjenester. 5596079[/snapback] Jeg har vanlig Visa og jeg er under 18. Hvordan er det mulig da? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Da har nok foreldrene dine en finger med i spillet Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Man kan få vanlig Visa fra fylte 16 år ^^ Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Man kan få vanlig Visa fra fylte 16 år ^^ 5600026[/snapback] oj... ^^ er det noe spesielt man må gjøre? underskrift fra foreldre e.l? ^^ Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Underskrift fra foreldre må du ha uansett Tror ikke det skal være noe spesielt nei, men så har jeg det ikke selv da, er en kompis som har det fyller 17 i år ^^ Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Man kan få vanlig Visa fra fylte 16 år ^^ 5600026[/snapback] oj... ^^ er det noe spesielt man må gjøre? underskrift fra foreldre e.l? ^^ 5600121[/snapback] Nja, det er ikke alle banker som fører det her. Postbanken f.eks gjør ikke det. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 for å få det før fyllte 18 år, så må foreldrenen skrive under på at kreditten du påfører kortet kan bli overført på de... hvis noen skjønner... du som er under 18år har ikke lov til å ta på deg kreditt, derfor må foreldrenes konto være en sikkerhet for banken eller noe... det var i hvertfall forklaringen jeg fikk da jeg skulle ut å reise noen dager før jeg ble 18.. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har man egen inntekt, kan man ha vanslig Visa-kort. Har man derimot ikke inntekt, får man Visa Electron. Min bankkonto ligger "under" min fars konto, så jeg har vanlig Visa. Nå skal jeg skille ut min underkonto så jeg kan holde styr på min egen økonomi. I det jeg gjør det, vil mitt Visa-kort bli ugyldig og jeg får et Visa Electron-kort - fordi jeg ikke har noen inntekt. Mener det er slik - hvis jeg har forstått riktig da... Dessuten har Visa Electron, som sagt, mer begrensede muligheter enn det et vanlig Visa-kort har. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Okei, det forklarer det. Han har egen inntekt ^^ Sparebank 1 fører det iallefall. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Egen inntekt eller ikke har ingen ting å si. Er amn under 18 får man ikke Visa, med mindre foreldre er villig til å være ansvarlig for eventuell gjeld du stifter. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Ok, sikkert derfor han er så ekstremt forsiktig med hva han bruker penga på (not) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå