Gå til innhold

Hva er visa electron?

BigJackW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visa Electron kan bare brukes på steder hvor det er direkte kontakt med systemet som viser om du har dekning eller ikke. Følgelig vil ikke kortet ditt kunne brukes på f.eks Peppes hvor de noterer ned kortnummer og trenger underskrift.

Visa Electron kan brukes på alle steder hvor det står avmerket Visa Electron. Dvs de fleste minibanker i inn og utland og i norske butikker.

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg fått svaret på det.

Edit: Tenkte det var en elektronisk brikke elns inni sånn at mann kunne bare ta kortet forran en sånn dings så ble det lest, i stedet for å dra kortet i kort lesern :p

Edit 2:Drepte skrive-leif.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

for å få det før fyllte 18 år, så må foreldrenen skrive under på at kreditten du påfører kortet kan bli overført på de... hvis noen skjønner... du som er under 18år har ikke lov til å ta på deg kreditt, derfor må foreldrenes konto være en sikkerhet for banken eller noe... det var i hvertfall forklaringen jeg fikk da jeg skulle ut å reise noen dager før jeg ble 18..

Lenke til kommentar

Har man egen inntekt, kan man ha vanslig Visa-kort. Har man derimot ikke inntekt, får man Visa Electron. Min bankkonto ligger "under" min fars konto, så jeg har vanlig Visa. Nå skal jeg skille ut min underkonto så jeg kan holde styr på min egen økonomi. I det jeg gjør det, vil mitt Visa-kort bli ugyldig og jeg får et Visa Electron-kort - fordi jeg ikke har noen inntekt. Mener det er slik - hvis jeg har forstått riktig da...

Dessuten har Visa Electron, som sagt, mer begrensede muligheter enn det et vanlig Visa-kort har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...