int20h Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 "Clovertown"-prosessoren fra Intel vil ha fire kjerner og skal være klar for levering i begynnelsen av 2007. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg er litt skeptisk til nytten for vanlige brukere, i starten ihvertfall, dual-core er veldig gunstig, men selv der så er det ikke så mange programmer som utnytter det, og windows sin fordeling av kraft er heller ikke helt topp. Jeg synes det virker som det kommer til å ta litt tid før software-bransjen kommer etter. AtW Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Vel, siden "prosessoren i utgangspunktet være ment for servere med to fysiske prosessorsokler" så kanskje vi vanlige brukere ikke skal bekymre oss så mye om dette.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Vel, siden "prosessoren i utgangspunktet være ment for servere med to fysiske prosessorsokler" så kanskje vi vanlige brukere ikke skal bekymre oss så mye om dette.. 5596128[/snapback] Hmm, sånn går det når man ikke leser sakte nok La ikke merke til den setningen. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Det ser ut som sokkelen er av LGA-typen, men det ser ut som det er flere "pads" (ikke pinner) på den enn de vanlige Pentium 4 med 775 pads. Jeg lurer litt på hvor mange det er og om det er 1 eller 2 FSB'er fra brikken. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Bildet ser ut til å være av IBM Power 5+ Intel bruker ikke så dyr teknologi i sine produkter som en ser her. den kjeramikk plata skal vistnok ha ca 80-90 metall-lag for signaler og strøm. Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Tenk deg bruken av 2 slike i Softimage XSI el 3ds Max, Maya! Kan rendre Realtime jo for F*** Er så glad jeg ble født dette år hundret! Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Er så glad jeg ble født dette år hundret! 5597334[/snapback] Ekte barne-geni du da! Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Ooops.. Mener at jeg er glad jeg lever i dette århundre da. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 For meg ser det ut som det er fire enkle kjerner på bildet, men bildet er vel kanskje av en annen prosessor? BTW: Bildet ligner veldig mye på Power6 Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Som sagt... Det er en IBM Power 5+. To av brikkene er dual core prosessorer og de andre to er ekstern L3 cache. Altså en quad core MCM (Multi Chip Module). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå