Gå til innhold

best av winchester og venice

Suncurtain

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Venice har vel bedre minnekontroller...!?

Dvs at du kan kjøre 4 minnebrikker i dual channel, mens du med en winchester bare kan kjøre i singel channel, mend mindre du bare har 2 minnebrikker da...

Håper jeg ikke er helt ute på jordet her!!

5598266[/snapback]

Tror du nok er litt på jordet, bedre minnekontroller ja, men begge skal klare dual-channel både med 2stk og 4stk minnebrikker..

Lenke til kommentar

Ja, sån var det...

Da dråpper jeg å lete etter andre innlegg om denne saken...

Konklusjonen er vel at venice er et bedre kjøp.

Grunnen til at Winchester er dyrst i prisguiden tipper jeg er pga at det produseres mindre av den, og at den er på tur til å fases ut.

Lenke til kommentar
Det var gode svar :)
Winchester takler ikke 4 brikker på 400mhz, må settes ned til 333mhz (begge med 2T). Samt at Venice har SSE3 støtte..

Betyr det at det går like bra med 4 brikker som med 2 på min venice?

5599717[/snapback]

Det betyr at selv om du velger venice eller winnie så må du kjøre med 2T, men velger du winnie så må du sette ned ram til 333mhz mot venice som skal klare 400mhz. Tror det var noen som snakket om 7%ytelsestap ved å kjøre 2T mot 1T, dog usikker på om det var minnebåndbredde eller systemytelse.

Lenke til kommentar

Jeg ruger på en 3500+ winchester for tida og oppgraderte nettopp med 1gb ekstra minne, dvs. at jeg har 4x512mb ocz platunim minne. De kjører i 400mhz og i dual channel, men i 2T. Er det ikke HK som var problemet med 400mhz på 4 brikker? Mener å huske å ha lest en plass at enn trengte bios oppdatering på HK for å takle 4 minnebrikker i 400mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...