Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det visdomstenner?

co2

Anbefalte innlegg

Har i en tid nå opplevd noe irritasjon bak venstre jeksel. Ikveld så jeg meg i speilet og oppdaget at det er et hull der i tannskjøttet, med bein/tann(?) synlig.

Er det snakk om en visdomstall? Jeg er snart 18, og har leste man får de vanligvis i en alder av 20-30. Jeg kjenner noe som virker som tenner, bare mindre en jekslene(i høyde også) under tannkjøttet. Ble litt bekymret først, da jeg trodde jeg hadde ødelagt noe bak der, da jeg regelrett voldtar kjeften hver gang jeg pusser tennene(tannbørsten ser ut som en dokost. :roll: )

Noen som har opplevd/opplever det samme, eller gi noe info på det?

Endret av co2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det er visdomsjeksler på gang der ja. Kjenn etter bak de bakerste jekslene, du merker det fort om det er tenner på vei ut. Tror jeg og de fleste vennene mine begynte å få dem i 18-års-alderen selv, så det er ikke noe rart med det. Visdomsjeksler kan bli noe herk, siden de av og til ikke har plass til å komme ut ordentlig, lager betennelse og må trekkes... Har en som ikke har kommet ut i det hele tatt, den ligger bare der som en hard klump og venter på å eksplodere i et smertehelvete. Tror jeg skal trekke den sånn for å være føre var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...