Gå til innhold

bruke ett tastatur på 2 pc'er, samtidig?


Anbefalte innlegg

jeg leter etter en løsning hvor jeg kan kjøre ett keyboard på 2 pc'er. slik at når jeg skriver kommer nøyaktig det samme opp på begge datamaskinene.

 

altså enten ett tastatur som man kan plugge til 2 maskiner,

eller eventuelt en form for splitter til 2 maskiner,

eller rett og slett 2 trådløse keyboard hvor ett tastatur påvirker megge mottakerne.

eventuelt noe helt annet

 

eneste kravet mitt er at noen vet at det funker. ønsker ikke å bruke penger på masse test forsøk ;)

Endret av ElmotriX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, mulig eg fornærmer noen nå, men det du foreslår her, virker litt idiotisk. Det åpner for ganske mange problemstillinger, som eg regner med du har vurdert?

 

Min ville fantasi gir meg følgende scenario:

Du sitter ved et tastatur i NATOs hovedkvarter, hvorpå dette tastaturet er koblet til to maskiner, som kontrollerer hver sin atomrakett. En feil har gjort slik at hver maskin har fått opp to forskjellige skjermbilder. Den første gir deg alternativet til å trykke A for å sprenge sverige og alle andre taster for å sprenge danmark, mens på den andre maskinen er det helt motsatt(A for å sprenge danmark, alle andre for å sprenge sverige). Du har kun 10 sekunder på å ta et valg, ellers vil både norge, danmark og sverige sprenges.

 

Ser du problemet?

Lenke til kommentar
Vel, mulig eg fornærmer noen nå, men det du foreslår her, virker litt idiotisk. Det åpner for ganske mange problemstillinger, som eg regner med du har vurdert?

 

Min ville fantasi gir meg følgende scenario:

Du sitter ved et tastatur i NATOs hovedkvarter, hvorpå dette tastaturet er koblet til to maskiner, som kontrollerer hver sin atomrakett. En feil har gjort slik at hver maskin har fått opp to forskjellige skjermbilder. Den første gir deg alternativet til å trykke A for å sprenge sverige og alle andre taster for å sprenge danmark, mens på den andre maskinen er det helt motsatt(A for å sprenge danmark, alle andre for å sprenge sverige). Du har kun 10 sekunder på å ta et valg, ellers vil både norge, danmark og sverige sprenges.

 

Ser du problemet?

5595440[/snapback]

 

herregutt, så lenge der ikke finnes noen indikasjoner på at trådstarter har tenkt å snike seg inn på NATObasen med et slikt adapter er det vel ditt scenario som virker litt....? :no:

 

OnT: vil tro det går å fore pcene med samme (serielle) data, ville gjort noe for å hindre spenningsforskjeller mellom boksene dog. minimun felles jord.

 

vil tro at hvis du åpner et par gamle tastaturer, tar ledningen fra ene og kobler sammen med andre (inni tastaturet vil det kunne funke, trenger vel forsogvidt ikke strøm fra mer enn en pc da. (se om du kan skaffe noe gammelt søppel og prøve på før du kobler til de ny(ere) pcene dine) :hmm:

Lenke til kommentar

Har selv en Trendnet KVM switch, som jeg bruker til å koble flere pcér til. Det vil si at jeg bruker 1 tastatur, 1 mus, og en skjærm. Så kan jeg koble til opp til 4 computere til.

 

Men.........jeg kan kun koble en computer til ad gangen. Det er to gange trykk på "scroll lock" så skifter jeg pc. Altså ikke noe med å ha 2 computere du kan skrive til på samme tid.

 

Hvis du går inn på www.shg.no så har de forskjellige mærker under switch-bokse.

De fleste er til ps2 mus og tastatur, men jeg vet det også er usb typer.

 

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar
herregutt, så lenge der ikke finnes noen indikasjoner på at trådstarter har tenkt å snike seg inn på NATObasen med et slikt adapter er det vel ditt scenario som virker litt....? :no:

 

OnT: vil tro det går å fore pcene med samme (serielle) data, ville gjort noe for å hindre spenningsforskjeller mellom boksene dog. minimun felles jord.

 

vil tro at hvis du åpner et par gamle tastaturer, tar ledningen fra ene og kobler sammen med andre (inni tastaturet vil det kunne funke, trenger vel forsogvidt ikke strøm fra mer enn en pc da. (se om du kan skaffe noe gammelt søppel og prøve på før du kobler til de ny(ere) pcene dine)  :hmm:

5595645[/snapback]

 

høres ut som om du er inne på noe der. men fårstår ikke helt hva du mener. du har ikke muligheten til å komme med en enkel paint tegning eller noe annet som kan gjøre det litt klarere? :)

 

RulleRimfrost:

vet du eventuelt hvor jeg kan skaffe et slikt bluetooth keyboard?

Lenke til kommentar

Bluetooth tror jeg ikke fungerer siden den bare sender til 1 om gangen.

 

Men sånn gammelt Logitecth keyboard fungerer bra. Var på LAN en gang der en annen keyboard skrev på maskinen min , og jeg måtte trykke på den reset/connect knappen for å få min til å fungere igjen.

 

Ikke sikker på om de har gjort noe for å forhindre det.

Lenke til kommentar
Har selv en Trendnet KVM switch, som jeg bruker til å koble flere pcér til.  Det vil si at jeg bruker 1 tastatur, 1 mus, og en skjærm.  Så kan jeg koble til opp til 4 computere til.

 

Men.........jeg kan kun koble en computer til ad gangen. Det er to gange trykk på "scroll lock" så skifter jeg pc.  Altså ikke noe med å ha 2 computere du kan skrive til på samme tid.

 

Hvis du går inn på  www.shg.no  så har de forskjellige mærker under switch-bokse.

De fleste er til ps2 mus og tastatur, men jeg vet det også er usb typer.

 

Hilsen tukols

5595657[/snapback]

 

Hater KVM Switcher.. ihvertfall når du skal fjernstyre de :nei:

Det er enkelt og greit trist :p

 

Men er sikkert mulig å få gjort noe med den så den sender signal til alle portene samtidig. Er ikke helt umulig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...