phax Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Tenkte jeg skulle kjøpe meg en pen liten radio til og ha på badet. Er ikke DAB dekning her så må nok bli FM, men om den har DAB i tillegg skader jo ikke det. Trenger ikke være helt vanntett, men bør jo tåle littegranne fukt selvsagt. skal stå på en benk et par meter unna dusjen. Vil gjerne ha noe som ser litt pent ut, og selvsagt låter litt bra også. Tivoli er vel de eneste jeg kan komme på i farta, men vet ikke helt.. hvordan tåler disse fukt? og må man stille inn frekvensen manuelt? synes det ser slik ut på bildet. Skulle jo helst sett at jeg fant noe der man kunne forhåndslagre kanalene så man slipper stille inn hver gang man vil bytte. Og er lydkvaliteten så bra som det hevdes på disse små sakene? Noen tips? ser for meg ca samme prisnivå. kan vel kanskje gå opp til en 1500-2000,- hvis det er noen produkter som er verdt det. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 sier bare en ting Tivoli en søt liten blå denne ( som er protabel http://www.tivoliaudio.com/product.php?pro...152&cat=&page=1 eller en av di andre http://www.tivoliaudio.com/search.php?substring=&Submit=Go Lenke til kommentar
Even. Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Pal og iPal (pal m/minijackkabel til ipod) tåler fuktig luft (ikke vann ). Diss er jo ganske dekorative i tillegg til super kvalitet. Manuell innstilling er ikke så krøkkete på disse fordi du har et lys på siden som lyser sterkere etter hvor godt signal du har så går rimelig kjapt å finne frem. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Så det er tivoli som gjelder altså. Jaja, testet meg på og bestille denne nå da! så får vi se hvordan den duger. Burde vel helst satset på en av de bærbare/vannavstøtende greiene, men syntes ikke de var så veldig pene og se på.. og det teller endel for meg. Antar at det er bedre lyd også i de andre litt større modellene. det er uansett så minimalt med dugg på badet (kjører alltid vifta når jeg dusjer) så jeg gambler på at det går bra. Takker for hjelpa! Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Tenkte bare komme med en liten tilbakemelding her. Har hatt radioen i noen dager nå, førsteintrykket er bra. ble litt skuffet over designet, synes kanskje matrialvalget på frontplaten/knappene virker litt billig. men det er bare pirk. alt i alt ser det jo meget pen ut! Lyden overrasket meg faktisk. hadde ikke forventet at en stakkarslig liten mono radio med en liten 3" som tar seg av hele registeret skulle klare prestere så bra. men det gjør den altså! diskanten kan til tilder kanskje bli litt mørk og ullen, men alt i alt er jeg meget fornøyd med lydkvaliteten. går selvsagt ikke så dypt, men utifra størrelse spiller den overraskende dypt og "trøkker" litt til hvis man kan kalle det det.. Dekningen er god selv med den interne antennen, og enda bedre med den eksterne. tuning systemet var jeg litt skeptisk til, at man må stille inn kanalene manuellt og ikke har mulighet til og lagre. men dette fungerer overraskende bra og enkelt. er et lite lys som lyser sterkere og svakere ettersom hvor bra signal man har, og følsomheten på hjulet er perfekt! så vil bare konkludere med at jeg er strålende fornøyd og anbefaler denne til alle andre som måtte ha behovet for en enkel liten mono radio med god lydkvalitet og bra design. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå