Gå til innhold

Trenger stabil og holdbar IDE-harddisk, hvilken?

_Adler_

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg klarer rett og slett ikke å bestemme meg for hvilken IDE-harddisk jeg skal velge :ermm: Hadde egentlig bestemt meg for en Western Digital Caviar 200 GB, men etter å ha lest at MANGE har problemer med de (krasjet) så er jeg veldig i tvil.

Mine krav er som følger:

*IDE (3.5")

*7200 RPM

*160-250 GB

*Stabil, holdbar (vare lenge, ikke bare noen måneder)og til å stole på! Dette er mine viktigste krav!

*Grei ytelse, men setter punktet ovenfor høyere enn ytelsen, men selvsagt er det et + at den yter bra ;)

(Støy er ikke så viktig for meg, men alltid moro med en stille harddisk, men setter det ikke så høyt.)

Ja, noen som kan hjelpe meg?

Skal bestille fra Netshop, har jeg tenkt. Hitachi og Seagate har jeg hørt er holdbare og sikre disker.... Hva med Hitachi 7K250 250 GB, tilfredstiller den kanskje mine krav?

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den har jeg vært innom en del ganger.

Gir en viss pekepinn, ja, men den sier ingenting om holdbarheten på diskene. Det er det jeg er ute etter, en stabil og pålitelig harddisk.

Til nå har jeg, som sagt, hatt en Maxtor harddisk og den har nå gått i 3-4 år uten noen form for problemer. Er Maxtor nå til dags også veldig holdbare?

Lenke til kommentar

Maxtor er sikkert fine de. :)

Holderbarhet og stabilitet er vel litt random mellom de forkjellige merkene.

Er selv storfornøyd med seagate sine 7200.7-disker :thumbup:

Anbefaler deg at du tar en tur innom prisguiden og leser brukererfaringer på de diskene som er aktuelle ;)

Lenke til kommentar
Anbefaler deg at du tar en tur innom prisguiden og leser brukererfaringer på de diskene som er aktuelle  ;)

5598439[/snapback]

Det har jeg gjort ganske så mye og ofte nå, men det er likevel vasnskelig. Har begynt å tenkt på å kjøpe en litt større harddisk, en Seagate 7200.9 300 GB for 1250 kr hos Netshop, er det noe bra?

Bare kom med erfaringer! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...