L4r5 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Etter som jeg har skjønt det, har du egentlig ingen rett til å få tilbake pengene dine. 5599989[/snapback] Jeg er nå ikke så sikker på det jeg da. Blir ikke pengene regnet som hittegods? Det er da ikke bare å beholde det. Om vedkommende er vrien kan man måtte gå til rettssak for å få tilbake pengene, og det er ikke sikkert det er verdt det. 5600162[/snapback] Joda ved dom kan han kreve de tilbake men koster jo 1500 elns (rettsgebyr) bare for å få behandla saken Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Sant nok, men han har jo frivillig "gitt" fra seg pengene. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Sant nok, men han har jo frivillig "gitt" fra seg pengene. 5600199[/snapback] Det var vel ikke viljen hans at pengene skulle komme inn på feil konto? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Sant nok, men han har jo frivillig "gitt" fra seg pengene. 5600199[/snapback] Det var vel ikke viljen hans at pengene skulle komme inn på feil konto? 5600298[/snapback] Nei, men han har alikevel gitt de fra seg helt frivillig. Om han hadde blitt frastjålet pengene, hadde jo saken vært en helt annen. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Håper pengene har havnet hos meg... Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Håper pengene har havnet hos meg... 5600324[/snapback] ...for da hadde han fått pengene tilbake? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Håper pengene har havnet hos meg... 5600324[/snapback] ...for da hadde han fått pengene tilbake? 5600346[/snapback] Må vel røske ut alt som er av inventar av huset til Hanne før man får pengene da. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Det er regler for hvem som skal kunne sette inn penger på vanlige kontoer pga hvitvasking. I hvert fall er det det jeg har hørt. Hos postbanken så setter man i hvert fall bare inn penger på konti til nærmeste familie, nettopp pga hendelser som dette. 5596830[/snapback] Så du har lært deg denne regelen nå altså, forbedring siden sist? Jeg tør likevel påstå at det ikke blir håndhevet særlig strengt, og i forhold til hvitvasking så er det ikke akkurat noe problem å føre opp et annet navn på en giro og betale den kontant. Og som allerede nevnt, du har et aldri så lite problem om mottaker setter seg på bakbena. Om det er juridisk mulig å kreve pengene tilbake vet jeg ikke, men det spørs om det er verdt maset en i så fall må igjennom, og det kan hende mottakeren er det bevisst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå