Crinos Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Å lage 12V/7V på en vippebryter som er til-fra-til er jo rimelig enkelt. MEN, jeg tør ikke at vifta til radiatoren skal kunne havne i "off" possisjon. Derfor vil jeg ha den på en til-fra bryter. Men da kommer problemet, iallefall for meg. Hvordan løser man dette? Jeg tenkte litt på at vippebryteren kunne ha 5V i fra PSU, og når man skrudde den på, så ville den fungere som jord. (12V+5V=7V). Men hvordan får man da "koblet ut" den orginale jordinga, som vifta bruker når den henter kun 12V direkte fra PSU. Håper at jeg har klart å forklare situasjonen bra nok. :smile: Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Dette har jeg svart noen ganger på nå... Men kan vel gjøre dette en gang til: Koble 12v til pluss på viften. Koble minus på viften til senter på vippebryteren. Koble de to utgangene på bryteren til henholdsvis 0v og 5v. Ferdig! Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 Hjertelig takk! Godt å se at jeg ikke tok så riv ruskende feil oxo da! :wink: Lenke til kommentar
durabit Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Eller du kan kjøpe en Thermaltake viftekontroller fra Microplex. Monteres ved en PCI-slot slik at hastigheten kan reguleres fra baksiden av kabinettet. Har bestilt en slik selv. Lenke til kommentar
umy Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 synes det skulle vert laget en mini guide til viftestyring-med-en-knapp på OK.no ja, jeg har lest den siste artiklen fra OK om viftestyring. jeg vet åssen man gjør det, men man slipper å ha 20 tråder på forumet om "åssen mekker jeg bryter på vifta mi?" (ps, dette er ikke hets til deg som lagde denne tråden, bare et tips TILFELLE OK-folka kansje skulle lese dette. nå slapp jeg å lage en ny tråd bare for dette :smile: [ Denne Melding var redigert av: umy på 2002-09-17 20:55 ] Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 Non hets taken! :wink: Synest selv det burde ha inngått i fks Vidar's Baybus på OK.no, så hadde den dekket begge deler liksom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå