Gå til innhold

Den STORE Windows XP 64 pro. tråden

Anbefalte innlegg

Har prøvd å søke litt etter windows 64 her på forumet, men finner ikke mye :no:

Derfor tenkte jeg at kanskje det kunne være en ide med en egen tråd, hvor man kunne diskutere nettopp windows 64.

Her kan man stille alle spørsmål som angår Win 64!

Trenger man hjelp?

Hva funker?

Hva funker ikke?

Har man gammel HW som man ikke finner drivere til?

Og alt annet, hva det enn måtte være.

* Fant en link med VELDIG god oversikt over ting som funker og ikke funker i windows 64. Bare se HER

Microsoft Windows XP Prof. X64 Eng OEM, kan kjøpes på komplett.no til 1375,-

Produktet kan nå kjøpes løst ( ikke sammen med hardware ) hvis det skal innstalleres i egenbygd PC
:w00t:

Men det store spørsmålet er jo sef. om det er mange som bruker Win 64 der ute da? Kan det bli en stor tråd ut av dette?

Bruker du Win 64 så bare begynn å sleng inn info i denne tråden;)

Min hardware er:

Asus A8N-VM CSM

A64 3200+ (venice)

2*512 Ultra pc3200 Golden Dragon 400MHz DDR

Sb Audigy 2 ZS

Sapphire x1600xt

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Benchmarks xp vs xp 64:

WIN XP

3dmark05: 5384

3dmark06: 2296

pcmark 05: 3306

cpu: 2915

memory: 3828

graphics: 4011

hdd: 5344

Spill i 1280*1024 med alt på maks:

San Andreas: 35-60 fps (snitt rundt 45-50 fps)

NFS Most Wanted: 16-20 fps (snitt ca. 19 fps)

Colin Mcrae Rally 4: 60-100 fps (snitt ca. 65-70 fps)

Farcry: 25-50 fps (snitt ca 35fps + - )

NFS Porche: 75-85 fps (snitt ca. 80)

WIN XP 64

3dmark05: 5330

3dmark06: 2216

pcmark 05:

cpu: 2866

memory: 3874

graphics: 3929

hdd: 5379

Spill i 1280*1024 med alt på maks:

San Andreas: 25-60 fps (snitt rundt 45-50 fps) (Litt mere ustabil fps enn i xp)

NFS Most Wanted: 16-20 fps (snitt ca. 19 fps) (Virker som den klarer og holde 19/20 fps mere stabilt enn i xp)

Colin Mcrae Rally 4: 60-100 fps (snitt ca. 65-70 fps)

Farcry: 25-50 fps (snitt ca 35fps + - ) (Veldig likt i forhold til xp, ingen ytelse forandring med 64 patch'n heller)

NFS Porche: 75-85 fps (snitt ca. 80)

-----------------------------------------------------------------------------------------------

WINRAR

En fil på 700MB. Pakking 10:30 min. , utpakking 58 sek.

Diverse små filer. (23MB fordelt på 252 filer) Pakking 8 min. , utpakking 1 sek.

Omtrent 100% likt i win xp og win 64

Innstalering/erfaringer

Innstaleringen var akkurat som å innstalere windows xp, alt gikk enkelt og greit.

Pr. 16.02.06 var det over 20 high priority updates, på windows update'n. Det var så å si det som var også

Ser ut som kompatibel delen bakover er VELDIG bra enn så lenge i hvertfall

Litt artig egentlig, det følger med internet explorer 64 bit, dog men man MÅ bruke 32 bit versjonen til windows update.

Eller så ser ting ut til å ikke ha store ytelese forskjeller, har nå også testet Farcry og ytelesen er så å si helt lik i forhold til windows xp. Etter og testa litt slang jeg inn 64 bits patchen til Farcry og ytelse messig så å si null forskjell

Mitt Logitech® QuickCam® Communicate™ webcam funker ikke da

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagt inn min hardware i 1.post og drivere som jeg kommer til og teste med.

Så svaret er vel JA enn så lenge i hvertfall

Men det er ikke dermed sakt at det bare er de vi skal diskutere da ;) Her kan alt få bli med :yes:

AMD eller Intel cpu, alle mulige hk og alt annet så lenge det er i forbindelese med bruk av windows 64 ;)

1. tråden vil bli en slags guide med tips o.s.v hvis tråden utvikler seg til det nivået da.

Tenker at onsdag/torsdag får jeg testet litt og kanskje i løpet av helgen vil 1. post se litt anderledes ut.

Håper det er mange Win 64 brukere der ute som har kommet med litt ting jeg kan ha med da :yes:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Slengt inn litt benchmarks o.s.v, windows 64'n kommer i morra ser det ut til.

Skal prøve se hva andre ytelse tester jeg kan komme med. Jo mere man kan sammenligne jo bedere er det jo.

Har dessverre ikke noen andre spill å teste pr. dags dato. Har brukt fraps til sjekke fps med.

HÅPER DERE der ute med windows 64 kommer med erfaringer og alt mulig! Men jeg begynner å lure om det er noen der ute som har windows 64 snart ;)

Ser det er noen ytterst få tråder her i forumet, er jo ikke mye aktivitet på de heller :no:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Ja da er windows 64 innstalert så da har jeg tatt litt benchmarks, får ikke helt pcmark til og sammarbeide da. Var nok ikke sjakktrekk å teste med encoder 9 serien for 64 først gitt.

edit: Vet ikke om problemet lå der alikevel, for jeg fikk kjørt grafikk testen til slutt men jeg får ikke kjørt den ene testen der det handler om video encoding :hmm:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Slang inn noen spill tester til, har ikke testa colin 4 og porche enda ;) er bare copy paste!

Er ingen tvil om at 32 vs 64 ikke har mye å si på min pc i hvertfall.

Alt av software jeg har innstalert har funket så langt, eneste er som nevnt video encoding testen i pcmark 05 får jeg ikke tatt og derfor ingen godkjent resultat og komme med :cry:

Vurderer man å kjøpe seg windows i dag, kan jeg TRYGT ANBEFALE windows 64.

Har man veldig gammal hardware så spørs det da;) men da anbefaler jeg linken i starten av tråden, der finner man ut mye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...