ze5400 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Noen av dere som bruker noe QBasic ennå? Aah, jeg elsker bare å sitte på dos i Virtual PC å sitte med det primitive grensesnittet hvor man må ha med PRINT og INPUT i annahver linje... Merklig hvor mye gøyere jeg synes det er å sitte der å pusle enn i windows egenlig, det er jo ikke nyttig, ikke en gang hvis jeg gidder å compile det vil jeg få nytte av det... Hva pleide/pleier dere å bruke QBasic til, og hvordan forhold har dere til det? Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Laget et slags oversiktskart i qbasic for en større fabrikk tilbake i 93. Husker jeg fikk 25 000 for jobben ... Fungerte ganske enkelt på den måten at du gikk inn i hovedmenyen, valgte område på fabrikken / rom, så fikk du opp detalj tegninger over rommet du ønsket. Med alt ustyr inntegnet. Brukte qbasic og paint til å lage det. Alle bildefilene var .bmp Men har ikke programmert noe siden da. Litt synd egentlig.. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Jeg laga diverse GUIer i Qbasic, og mye unyttig dritt. Var ikke mer enn 11-12 år da... Er uansett kjekt å drive på med Qbasic en gang i blant Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Hvoran lager man gui i qbasic, noe jeg har lurt på en stund nå. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Hvordan? Bruk fantasien? Må tegne opp vinduene selv, knappene, boksene, lage et array (tabell) som inneholder alle dataene til vinduene, osv. Alt må lages "from scratch" for å si det sånn. Vil du ha støtte for mus, må du bruke litt assembly-kode til å lese av musens koordinater osv. Du finner mer informasjon om QBasic-GUIer her: http://www.jacobpalm.dk Endret 14. februar 2006 av Johan123321 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå