Gå til innhold

Hjelp til å finne Passord i Windows2000


Anbefalte innlegg

Har sattopp en PC med Windows2000 for 2 år siden, der jeg opprettet 2 brukerkontoer. En for administrator og en begrenset bruker. Nå har det seg slik at jeg har glemt passorde på administratorkontoen. :blush: Finnes det muligheter til å komme seg inn på administratorkontoen å få lagt til nytt passord, eller blir jeg nødt til å formatere for så å legge inn operativsystemet på nytt? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er litt i klemme her. I og med at den brukerkonto du kan logge deg inn på har begrenset rettigheter. Det finnes programmer som kan finne passord, men da skal du være logget inn med administrative rettigheter.

 

Du kan prøve å gå i "safe mode" sikkerhetsmodus.

Trykk f8 under oppstart.

Kommer du inn her, kan du prøve å opprette en brukerkonto med fulle administrative rettigheter.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Takk for fine tips folkens.

 

Skal se om noe av dette kan hjelpe. Har ikke særlig lyst til å formatere...2 timers jobb :no:

 

er ikke helt sikker hva problemet er men er det slik at du har laget 2 brukere altså en administrerende bruker og en begrenset bruker.

da skal du også ha en administrator bruker.

når du skal logge inn bruker du da administrator som brukernavn?

 

Det er kun opprettet to brukerkontoer, en begrenset bruker og en administrator bruker.

 

Kom gjerne med flere tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...