Gå til innhold

speedfan og skjermkort

tunam85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva jeg husker av Speedfan, så pleide jeg å dobbelsjekke med bios el. eventuelt annet program som Everest hvilken temperatur som tilhørte CPU, chipset og harddisker. På denne metoden kan du eliminere ut temperaturer og fastslå at siste temperaturen er skjermkortet ditt; med forbehold om at Speedfan støtter tempavlesning for ditt skjermkort. Den samme metoden bruker du for viftehastighet, eller du kan kjøre hastigheten 1 og 1 ned til 0 og høre hvilken som stopper, og dermed eliminere ut på den måten. :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
det gidder jeg ikke.

5621505[/snapback]

Greit svar.. da kan du regne med at det er andre som ikke gidder... å hjelpe deg f.eks. :)

SpeedFan har som de fleste progs. en "online help".. Hint: velge Help i meny.. så kan du lese litt på hjemmesida til han som har programmert Speedfan.

Andre har gitt deg noen tips..

Jeg har ikke annet enn å si at jeg synes Speedfan er enkel å bruke.. og enkel å konfigurere..

Det er dog ikke alle HK programmet virker sammen med.. og støtten for visning av GPU-temp er ikke alltid helt å stole på/funker ikke for alle skjermkort med temp-sensor.

Lenke til kommentar

Jeg har både speedfan og everest. Everest har god oversikt over temperatur og speedfan er ålreit å styre viftene med. Jeg har sammenliknet disse to og kan nok konkludere med følgende:

Temp 1: Hovedkort

Temp 2: CPU

Temp 3: Denne tempen er jeg ikke helt sikker på.

HD0: Sier seg selv

Temp 1: Aner ikke hva denne er heller

GPU er visst ikke oppført i speedfan, ikke hos meg ihvertfall. Kan selvsagt være en av dem jeg ikke vet hva er, men da må de være feil for de viser alltid rundt 20 grader +- hele tiden og det er ikke det Everest og EXPERTool sier om GPUen min.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...