Jimmy Pop Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Hell er et sted i Norge. 'Helvete er et sted hvor alle slemme skal havne ifølge bibelen. Stedet er enda ikke lokalisert. Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Forskjellen om jeg må be? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Quote: Blodhemn skrev (2002-10-09 15:48):Forskjellen om jeg må be? Ja, nå skal det være sagt at jeg aldri har vært i Hell, heller ikke 'Helvete, så forskjellen kan jeg dessverre ikke uttale meg om... Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 ...så må jeg si at jeg ærlig talt ikke liker fyren. En selvopptatt sjelvdigger. Alvorlig talt, hvor arrogant kan man være? Tilbe meg, gjør som jeg sier bla bla bla bla bla.... Fyren burde skjerpe seg, vel og merke hvis han eksisterer. Tror du setter litt feil fokus på saken... Han ønsker å bli opphøyd...ja. Men mer enn alt annet ønsker Han å være sammen med oss og gi oss alt vi trenger! Og når Han gir oss alt vi trenger, og trøster oss og hjelper oss med alt, vil vi ikke da opphøye Ham fordi vi ønsker å takke og prise Ham for alt Han gjør for oss? Jo. Og IKKE fordi Han henger over oss å plager oss til å gjøre ting vi ikke vil! Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 ...så må jeg si at jeg ærlig talt ikke liker fyren. En selvopptatt sjelvdigger. Alvorlig talt, hvor arrogant kan man være? Tilbe meg, gjør som jeg sier bla bla bla bla bla.... Fyren burde skjerpe seg, vel og merke hvis han eksisterer. Dott Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Å tillegge Gud menneskelige egenskaper blir det samme som en trekant sier at Gud er trekanta. Gud kan bl.a. være Natura Naturata og Natura Naturans, den skapte og skapende verden. (B. Spinoza). Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Wrong my friend. Mennesket er skapt i Guds bilde. Hvordan kan det da være mangel på fellestrekk? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Det er nok andre veien, Gud er skapt i menneskets bilde. Derfor er det ingen mangel på fellestrekk. For meg er en forestilling av en Gud helt uvirkelig, vi er alle guder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå