Dotten Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 ...så må jeg si at jeg ærlig talt ikke liker fyren. En selvopptatt sjelvdigger. Alvorlig talt, hvor arrogant kan man være? Tilbe meg, gjør som jeg sier bla bla bla bla bla.... Fyren burde skjerpe seg, vel og merke hvis han eksisterer. Lenke til kommentar
Johan Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Sies det ikke at det var Gud som plantet tankene i hodet på bibelskriverene; isåfall er det da Gud selv som mener dette: Tilbe meg. De som ikke gjør det skal det gå dårlig med. Utslett to 10000 menneskers byer, fordi noen av folka der var litt slemme, og ikke trodde på meg.(sodoma, gomorra) Jeg er hellig, og jeg er best. De som tror er mer verdt en de som ikke tror.... Minner ikke dette om en hvis herre med bart for ca 50 år siden? Lenke til kommentar
durabit Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Quote: Den 2002-09-17 18:04, skrev Dotten:...så må jeg si at jeg ærlig talt ikke liker fyren. En selvopptatt sjelvdigger.Alvorlig talt, hvor arrogant kan man være? Tilbe meg, gjør som jeg sier bla bla bla bla bla....Fyren burde skjerpe seg, vel og merke hvis han eksisterer. He he Dotten, men husk du har et valg. Velger du feil risikerer du å bli utslettet - kanskje gasset. Jeg er selv en liten hobbyfilosof og mener det er noe merkelig at Adam og Eva ble skapt syndefrie men allikevel skulle være mottakelig for fristelse. Er menneskeheten kanskje bare et stort eksperiment for Gud? Jorden er et kjempesvært herbarium! NB, alle dere som er kristne og for likestilling - det var faktisk Eva, altså kvinnen, som sviktet først og mottok det forbudte eplet :smile:. Kanskje et argument for at kvinner ikke ikke skal være prester. "De leder oss i feil retning" :smile:. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Quote: Den 2002-09-17 19:43, skrev durabit: Quote: Den 2002-09-17 18:04, skrev Dotten: ...så må jeg si at jeg ærlig talt ikke liker fyren. En selvopptatt sjelvdigger. Alvorlig talt, hvor arrogant kan man være? Tilbe meg, gjør som jeg sier bla bla bla bla bla.... Fyren burde skjerpe seg, vel og merke hvis han eksisterer. He he Dotten, men husk du har et valg. Velger du feil risikerer du å bli utslettet - kanskje gasset. Jeg er selv en liten hobbyfilosof og mener det er noe merkelig at Adam og Eva ble skapt syndefrie men allikevel skulle være mottakelig for fristelse. Er menneskeheten kanskje bare et stort eksperiment for Gud? Jorden er et kjempesvært herbarium! NB, alle dere som er kristne og for likestilling - det var faktisk Eva, altså kvinnen, som sviktet først og mottok det forbudte eplet :smile:. Kanskje et argument for at kvinner ikke ikke skal være prester. "De leder oss i feil retning" :smile:. Og hvor hadde vi vært hvis hun ikke hadde blitt fristet og syndet Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Dotten, du har tydeligvis ikke skjønt hvor genial Gud er. Du er sikkert som meg, som liten unge så ba du til Gud om å få diverse ting og synes Gud var selvopptatt som ikke gav deg noe. Vel, Gud funker ikke sånn. Han er ikke snill på den måten. Derimot så er han snill og tilgivende. Så når du har lyst på en ny PC så istede for å be om å få en så stjel en og så ber du Gud om tilgivelse :smile: Han tilgir nemlig alle eller.no Lenke til kommentar
durabit Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Da hadde vi levd Herrens glade dager i Paradis, masse mat, vakre kvinner!, ingen jobb, stå sent opp, ingen regninger og ingen 11. september Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Quote: Den 2002-09-17 19:54, skrev durabit:Da hadde vi levd Herrens glade dager i Paradis, masse mat, vakre kvinner!, ingen jobb, stå sent opp, ingen regninger og ingen 11. september Hehe...hadde det bare vært så vel... Må nok skuffe deg ved å si at da hadde ikke Eva vært istand til å bli gravid. Det var først etter at dem ble syndige at dem ble oppmerksom på deres nakenhet og nysgjerrige på hverandre... :wink: Lenke til kommentar
durabit Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Quote: Må nok skuffe deg ved å si at da hadde ikke Eva vært istand til å bli gravid. Det var først etter at dem ble syndige at dem ble oppmerksom på deres nakenhet og nysgjerrige på hverandre... :wink: Aldri hørt om prøverørsbarn Jarle, Gud er en kløpper i bioteknologi. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Quote: Den 2002-09-17 20:04, skrev durabit:Aldri hørt om prøverørsbarn Jarle, Gud er en kløpper i bioteknologi. Åja stemmer det Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Tja - hva med Jomfru Maria da? Lenke til kommentar
LeD Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 09:35, skrev Dan Hansen:Tja - hva med Jomfru Maria da? Hysj! Du vil vel ikke at denne tråden også skal forsvinne? LeD Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Hvis Gud eksisterer så heter jeg Lars-Synnøve Gayraasen. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Det er jo egentlig Adam og Eva sin feil at vi lever sånn som vi gjør i dag... Hadde det ikke vært for dem så hadde vi sluppet pengemangel, sult, forurensing osv... HVIS de har eksistert.... [ Denne Melding var redigert av: Caddy på 2002-09-18 10:45 ] 2 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Caddy skrev (2002-09-18 10:28):Det er jo egentlig Adam og Eva sin feil at vi lever sånn som vi gjør i dag... Hadde det ikke vært for dem så hadde vi sluppet pengemangel, sult, forurensing osv... Og hadde det ikke vert for de idiotene som skrev bibelen så hadde vi ikke trodd på adam og eva... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 10:43, skrev B|Real:Og hadde det ikke vert for de idiotene som skrev bibelen så hadde vi ikke trodd på adam og eva... De hadde vell ikke trodd at eventyrboka deres ble så populær :razz: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: _Julenissen_ skrev (2002-09-18 22:46):De hadde vell ikke trodd at eventyrboka deres ble så populær :razz: jah...den er da verdens mest solgte bok så vidt jeg vet så :razz: Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 10:28, skrev Caddy:Det er jo egentlig Adam og Eva sin feil at vi lever sånn som vi gjør i dag... Hadde det ikke vært for dem så hadde vi sluppet pengemangel, sult, forurensing osv... HVIS de har eksistert....<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Caddy på 2002-09-18 10:45 ]</font> You don't get it, do you ? Les hva jeg skrev over (et eller annet sted) :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: JarleW skrev (2002-09-18 23:53):You don't get it, do you ?Les hva jeg skrev over (et eller annet sted) :wink: At du gidder, Bibelen er en bra bok. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Kjetil Lura skrev (2002-09-19 00:01):At du gidder, Bibelen er en bra bok. Nei..er det ei bok som er bra så er det Bibelen2...anbefales og lese.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: B|Real skrev (2002-09-19 00:42): Quote: Kjetil Lura skrev (2002-09-19 00:01): At du gidder, Bibelen er en bra bok. Nei..er det ei bok som er bra så er det Bibelen2...anbefales og lese.. Hæææ bibelen2, Hva er det for noe?? :???: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå