Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dlink dwl-g700ap som utvidelse av nett

Anbefalte innlegg

Jeg skal forlenge rekkevidden på nettverket mitt, men jeg har klart å bestille et access punkt som ikke har repeater mode. Trodde egentlig at jeg skulle kunne bruke denne som forlenger alikevel, men det klarer jeg ikke. Har mange bra åpne nett i nærheten. skoler etc. men trenger å sette opp en repeater eller en annen løsning på loftet slik at jeg får bedre signal i huset. har maskiner med wifi kort i seg.

Finnes det ev. produkter som kan ta inn flere nettverk og lage en gateway til meg der jeg kan utnytte den totale båndbredden fra alle nettene?

Håper noen har noen gode løsninger å komme med, tror jeg returnerer dette access punktet imorgen (siste dag med angrerett...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jeg helt ute når jeg mener at en repeater forsterker nettsignalene og ikke det trådløse signalet? For meg så høres det ut som du trenger en skikkelig antenne isteden.

Jeg tror også det blir vanskelig å samle båndbredden fra flere internett leverandører, da disse går på forskjellige nettverk, men finnes en slik løsning hadde det vært morro med en forklaring

Morsomt bilde du hadde. Minner fra Commodore 64...hehe

Lenke til kommentar

har ved flere anledninger satt opp repeatere i vinduer etc hos venner som får inn naboen sitt nett dårlig. den forsterker signalet. slik at rekkevidden blir bedre. De tidligere access punktene til dlink hadde alle repeater mode.

Har satt opp en liten pc engang som tok imot forskjellige nett og delte de videre via nettverket. men tenkte skulle finne en lettere måte.

Eneste løsning jeg kommer på er å få en firmware som gjør at jeg får tilbake repeater funksjonen.... drømmeønske

Og Commodore 64 med kassettspiller og turbotape er det ingen som slår... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...