noxeiS Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Nå er det stor forskjell på tilfeldig misshandling og målrettet tortur. Og stor forskjell på at en gjeng soldater banker opp en gruppe ungdomer, og et usa kontrolert fengsel bruker tortur for å få info av fanger. Fikk du ikke med deg at det som skjedde i Abu Ghraib ikke hadde noe med å få info ut av dem? CIA bruker muligens tortur for å få info ut av fanger i andre steder, men vi har ikke fått høre mye om at det har skjedd, for åpenbare grunner. Men det er ikke det samme som det som skjedde på Abu Ghraib. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Så videon som Cybbe linket til. Det er ingen grunn til å prøve å akseptere at de gjør dette. Ingenting kan forsvare slike hendelser. Ingenting. Akseptere og forsvare? Nei. Forstå? Ja. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hadde bare fått med meg bilder av filmen trykket i aviser og blader, og jeg må si jeg ble overrasket over hvor lite alvorlig filmen var da jeg faktisk fikk se den. Insidenten inntreffer etter endt massetjeneste, og vi får se en gjeng soldater som gruser noen unggutter de hadde fått tak i. Dette noe jeg vil kalle en runde med god, gammeldags juling, og har ingenting med tortur å gjøre. Hvis filmen dekker alt som skjedde, vil jeg kalle dette et storm i et vannglass. Konklusjon: det er ikke lurt å kaste stein på soldater. Lenke til kommentar
salah Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Ingenting kan forsvare slike hendelser. Ingenting. Heller ikke selvmordsbombing for den saks skyld. 5596502[/snapback] Jeg har ikke tenkt å forsvare guttene/mennene som gjorde dette. Men jeg synes du er for bastant og lite villig til skjønne hva slags psykisk helvete disse folkene går igjennom. Hvis de ikke har noen ventiler for å få ut oppbygd frustrasjon/redsel, får du slike episoder som ser helt uforståelig ut. 5597110[/snapback] Jeg er ganske sikker på at jeg skjønner disse soldatene mer enn deg. Faren min har kjempet som soldat i disse områdene han også. Hans fortellinger om hvordan ting er, har fått meg til å forstå til en viss grad hvordan livet blir som en soldat, men jeg selv har ikke vært der og kan derfor ikke vite helt eksakt hvordan disse soldatene har det. Men hvilken rett gir det dem å angripe slike barn forde? Hvis de ikke kan operere som soldater, hvorfor er de fortsatt der? Det må da kunne gjøres noe med noen som får vanskeligheter under krig? (Ja, jeg kaller det for krig) Men jeg lurer, hadde disse barna kastet stein på stridsvogner/patruljebiler/soldater før soldatene angrep dem, eller ble de bare tilfeldig valgt ut og slått? Lenke til kommentar
Bliiip Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Det ser jo ut til at det er en gjeng med pøbler som kaster stein og lager bråk. Så setter soldatene i gang med å jage dem, og de får tilfeldigvis tak i et par. Det eneste språket disse forstår er sannsynligvis knyttneven, siden det er det de får smake av sine egne "kjære" foreldre. Nå har pøblene forhåpentligvis lært at man ikke driver med pøbelstreker ustraffet. Med hvilken rett angriper de "barn"? Med rett til å bruke språket disse "barna" forstår, som sagt. Med rett til å vise at de ikke lar seg bli kastet stein på ustraffet. Dette er storm i et vannglass. Pøblene fikk en god, gammeldags runde juling. De fortjente det. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Nå har pøblene forhåpentligvis lært at man ikke driver med pøbelstreker ustraffet. 5602488[/snapback] Eller så har de lært at okkupantene er så jævlige som alle skal ha det til, og kommer til å fortsette med steinkasting. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Nå har pøblene forhåpentligvis lært at man ikke driver med pøbelstreker ustraffet. 5602488[/snapback] Eller så har de lært at okkupantene er så jævlige som alle skal ha det til, og kommer til å fortsette med steinkasting. 5602749[/snapback] Ahh, det er selvsagt de som blir angrepet som er skyld i slike episoder. Jeg er også enig i at mer ansvar bør dyttes over på den angrepne part generelt sett. At jeg feks. skal bli arrestert eller det som verre er dersom jeg får lyst til å kaste stein på politiet beviser vel bare at politiet er så jævlige som alle skal ha det til? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Nå har pøblene forhåpentligvis lært at man ikke driver med pøbelstreker ustraffet. 5602488[/snapback] Eller så har de lært at okkupantene er så jævlige som alle skal ha det til, og kommer til å fortsette med steinkasting. 5602749[/snapback] Eller begge deler, så er det bare disse pøblenes valg å velge. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Det som overrasker meg er at de ikke skjøt med skarpt og drepte denne gjengungdommen. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Nå søker ungdommene erstatning fikk jeg med meg på nyhetene! Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Sånne ting får man bare regne med med i en fredstid. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Det er fullt forståelig at det skjer, men det burde ikke skje likevel. Situasjonen er vanskelig nok som den er, ..og det virker som om kameramannen får en orgasme av å se på. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Neste gang så arresterer man bare dem som kaster stein. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå