Gå til innhold

Byggern kan du hjele meg


Boralis

Anbefalte innlegg

Kluet er da hvorfor støtter ikke systemet høyere overklokking enn det som vi får til når byggern har fått til overklokking på dette systemet. Og tro meg, jeg har prøvd det oxo å sette voltmengden på minnet opp til max uten at det hjalp noe særlig på stabiliteten.

 

HVORFOR?

Samsung minnet mitt skulle greie <400 DDR , men greier ikke mer enn 360 ++

Og et Crosair minne skulle oxo være mulig å ta lengre enn det Betroz greier...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører med nyeste bios 1005, strømforsyningen er på 431 w og spenningene ser greie ut setter jeg prosessorn til 3,15 og minnet til 4/3 dvs 400 blir det stopp går jeg ned på minnehastigheten kan jeg kjøre 3,3 på prosessorn, men uansett hva jeg setter prosessorn til må jeg ha minne under 380 ellers stopper alt opp

Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd å avinstllere inf driveren og da kan jeg plutselig kjøre med 3,3 og minnet på hele 420 mhz men så snart jeg innstalerer den må jeg under 380 på minnet,en annen ting er att hvist jeg kjører på feks 3,15 og minnet på 378 med inf driveren får jeg 16400 p i 3d mark 2001 se men hvis jeg avintallerer inf driveren og setter minnet til 4oo mhz da får jeg bare 15500 poeng ,hvorfor og er det noen som vet hva den driveren er til egentlig

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-26 23:17, skrev Snekker`n:

Jeg har nå prøvd å avinstllere inf driveren og da kan jeg plutselig kjøre med 3,3 og minnet på hele 420 mhz men så snart jeg innstalerer den må jeg under 380 på minnet,en annen ting er att hvist jeg kjører på feks 3,15 og minnet på 378 med inf driveren får jeg 16400 p i 3d mark 2001 se men hvis jeg avintallerer inf driveren og setter minnet til 4oo mhz da får jeg bare 15500 poeng ,hvorfor og er det noen som vet hva den driveren er til egentlig


 

Ja, det vet jeg, den øker AGP sin hastighet og generelle specs. Den AGP drivere, var jeg som fortalte om den her på forumet, en på aoaforums.com som fant det ut først tror jeg. Og om du fjerner den, så får AGP skjermkortet PCI spesifikasjoner. Alltså, det går ikke lengre via den raske AGP bussen, ser det ut som. Men ditt fall i poengsum er fryktelig lavt i forhold til hva andre opplevde. Jeg fikk jo flere tusen mer med systemet litt mindre klokket og MED den driveren, enn uten driveren og systemet klokket til 2,7-2,8. Så, da vet du hva den gjør, den øker hastigheten på kommunikasjonen/båndbredden mellom agp kortet og resten av systemet. Det er min konklusjon i alle fall. Så det er bedre å la den være installert.

 

Jeg har nå helt bakket ut av i845g markedet, går for et sis645dx pga at jeg har en 400mhz bus p4. Og at jeg vil gjerne kjøre minne på 400mhz :smile: Dette blir digg uansett :razz:

 

Og han på MIchaeltech, han har jeg mailet med, han fant en "løsning" til :smile:

 

Anbefalt lesestoff for i845g eiere. Han tar dog ikke med sååå veldig mye om det. Men en del.

Problemet begynner nå å bli mer og mer kjent og spesielt omdiskutert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...