Gå til innhold

Byggern kan du hjele meg


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snekker'n, dersom du har versjon 1004 så har du ikke samme bios som vi brukte :smile:

 

Hvis du ser på det første biosbildet som ligger på testen, så ser du at det er en betabios vi kjører med. Det er versjon 1004 beta 104. Denne biosen tillater MEM/FSB innstilling 4:3. Samtidig så regner den ut minnehastigheten for deg, så det er lettere å se.

 

Det er nå kommet enda noen nyere bioser til dette kortet, versjon 1005 beta2 er den siste i skrivende stund.

 

Hvilken kjøling har du på prosessoren din? Hvilken spenning kjører du på prosessor og minne? (Minnebrikken du har burde klare DDR375 uten problem).

Lenke til kommentar

Hei igjen byggern, hvor kan jeg finne den drivern har prøvd i flere dager på asus download men der kommer jeg ikke inn, du spør også om kjølingen og den er luftkjølt men det blir vannkjøling på prosessor ,grafikkort og hk i løpet av helgen fikk delene i dag, du nevner at det kan vere årsaken men jeg kjører jo stabilt helt opp til 3.25 på prosessorn så lenge minnet er under 333

Lenke til kommentar

Du finner som regel den siste biosen til Asus P4B533-V hovedkortet på denne linken.

 

Dersom du oppnår 3.2GHz med den originale boxedviften så er det jo rett og slett imponerende! Jeg tror allikevel at dette kan være grunnen til at maskinen er ustabil. Hvordan er forresten temperaturen på prosessoren?

 

Husk at når du går over til vannkjøling, så reduserer du litt av luftstrømmen i området rundt prosessoren. Dette kan faktisk gjøre at ting som f.eks. minne blir ustabilt da dette blir for varmt (Corsair brikken din har heatspereader, så jeg tror nok den overlevet.). Selve hovedkortet kan også bli ustabilt når du går over til vannkjøling. Kjøleribben på chippsettet er det meningen at skal kjøles av luftstrømmen fra prosessorviften. Det kan derfor være nødvendig å installere en vifte over disse komponentene for at systemet skal bli stabilt med vannkjøling.

Lenke til kommentar

hei prøvde å laste ned fra din anvisning men bios flash godtok dem ikke,har nå montert vannkjølingen og temp er hk temp ca 27 grader cpu temp ca 38 grader

men minnet er like umulig prøvde å sette en vifte som blåste rett på det og hadde vinduer og dør åpen så romtemp var nede i 12 grader men det ble ingen forskjell 333 og ikke mer, får en ny brikke i morgen så får vi se hva som skjer

Lenke til kommentar

Hei igjen, har nu fått lasta ned den nye biosen og den funker fint, men jeg har testa systemet på alle tenkelige måter men uansett hva jeg kjører prosessorn på (fra 2,8 til 3,3) vil ikke systemet virke hvis rammen kommer over 333 mhz dette er det samme som skjedde da jeg klokka den forrige prosessorn (2,4) jeg tror derfor at det må vere minnebrikken, skulle få ny i dag med ilpost men den har posten klart å rote bort typisk

Lenke til kommentar

Quote:


Skrevet av byggeren selv :razz::

Så over til litt skrytemodus:

Kjello2, jeg slår deg så vidt med et Ti4200 :smile:


 

Finfint! :smile: Ellers rev jeg av ramkjølerne på rambrikkene på forsiden, da disse vare unødvendige, satt dårlig med tosidig teip. Seff var de "kule", men hvem trenger det uten vindu :razz: Har Thermaltake sitt kit, men det bråker, så jeg tror jeg går tilbake til retail viften snart...

 

Nå skal det huskes at du har klokket en del mer enn meg og :razz:

 

Digg kort! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Snekker`n skrev (2002-09-23 17:59):

ja nå har jeg fått den nye minnebrikken en Corsair xms 3200 cas 2 512 mb men jeg klarer fortsatt ikke å kjøre denne på 400 mhz det høyeste jeg kommer er 378,

samtidig får jeg en alarm på kortet hva kan det vere.

alsrmen er en ganske intens lyd nesten som en brannbilsirene


 

Hm, jeg har bestilt XMS 3200 cas 2,5 (Da de ikke hadde noen cas 2), fikk det noe billigere også da, med frakt ble det under 1850 NOK. Det er greit nok det. Håper at den brikken er "OK".

 

Ellers, vurderer fortsatt ulike P4 hovedkort, for DDR-minne. Noen tips utenom P4B533-V? ;P

 

Jeg har så mange luksusproblem... Men jeg vurderer nå også ABIT IT7 Max2... Noen erfaringer med det hovedkortet?

Lenke til kommentar

Jaja, nå ble det Asus P4S533 da det virket godt pga støtte for høy ramhastighet :razz:

 

Vi får se da :smile:

 

Bestilte ifra PCutstyr.no, noen erfaringer ifra de?

(Er klar over at de bestiller ifra Norkom/Norek (whatever)) og at det derfor tar 1 dag ekstra. Men det ble faktisk noe billigere ;P lol, 25 kroner, haha, latterlig? Ja, jeg vet, men vil prøve nye webshoper! :grin:

Lenke til kommentar

Snekker'n, tja det er jo ikke utenkelig at du nærmer deg grensen for hva hovedkortet faktisk klarer å levere. Intel har kommet med en endring på kravene til hovedkort som skal benyttes på prosesorer over 3.06GHz, dette har å gjøre med strømforbruket på prosessoren. Det er derfor ikke utenkelig at ditt hovedkort nå er over grensen og ikke klarer å levere nok strøm til komponentene.

 

Hvordan er spenningen på 3.3V, 5V og 12V når maskinen belastes? Hva er spenningen på prosessoren under belsatning? Disse målingene kan gi en indikasjon på at hovedkortet og/eller strømforsyningen er på grensen av hva det klarer å levere. Har du aktivert "over voltage" jumperen for å oppnå disse hastighetene?

 

Dersom du oppdaterer til en av de nyere beta biosene på hovedkortet, så kan du justere MEM/FSB forholdet til 4/3. Dette vil da tillate DDR400 minnehastighet med en FSB hastighet på 150MHz, altså med prosessoren på 3.15GHz. Har du prøvd dette kanskje?

Lenke til kommentar

Hei Snekker'n og Byggern!

 

Jeg har jo også samme hovedkort og CPU, samt en Corsair XMS2700 brikke. Det som funker bra for meg er med 1005 beta 2 BIOS. 1004 bare lager problemer! Jeg kjører nå på 21 x 142.9 = akkurat 3000 Mhz (satt fsb til 143 i BIOS, men den blir da 142.90). Rammen kjører jeg på DDR358 CL2.5 og 2.7V. Spenning på CPU er satt til default, men viser av en merkelig grunn 1.6V i Asus Probe...

 

Med dette klarte iallefall systemet mitt 11.5 timer med Prime95 Torture Test. Hadde sikkert klart mye mer, men da ville jeg skru av PC'n da jeg skulle sove :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

 

Jeg har jo også samme hovedkort og CPU, samt en Corsair XMS2700 brikke. Det som funker bra for meg er med 1005 beta 2 BIOS. 1004 bare lager problemer! Jeg kjører nå på 21 x 142.9 = akkurat 3000 Mhz (satt fsb til 143 i BIOS, men den blir da 142.90). Rammen kjører jeg på DDR358 CL2.5 og 2.7V. Spenning på CPU er satt til default, men viser av en merkelig grunn 1.6V i Asus Probe...

 

 

Hei betroz, jeg har samme Hk, samt en samsung brikke 2700, jeg har ikke den Cpu'en men kjører på 146(18*146=2620) (36 grader idle og 47 garder load - boxed versjonen) FSB satt minnet ratioen til det nest raskeste tror det er rundt 360 for han liker ikke max innstillingen på minne ratioen, da klikker den i 3dmark med engang. Satt den ned, og kjører nå meget stabilt. Voltmengden står på 2,7 på minnet og 1,6 på cpu, jeg er sånn passe fornøyd men hadde håpt på å kunne kjøre den på den raskeste minne hastighetn. Ellers står minne greiene på by SPD, ikke noe cas2 eller noe.

 

noen kommentarer; det er jo rart at alle får litt trøbbel med hurtig minne og p4b533-v systemet. alle unntatt byggern ....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 22:00, skrev Betroz:

kjello2 :smile:


Det Asus kortet bruker SiS 645DX chipset og yter ikke så bra som i845G chipset i DDR333 mode. Men klart det støtter DDR400, så ytelsen der blir jo bra sikkert :smile:


 

Har sett folk få over 13000 i 3dmark 2001 se build 330 med gf4 kort klokket under mitt når jeg fikk over 13000 på epox 4g4a+ met intel sitt 845g chipsett, så jeg tror det holder, ja :razz:

 

Tror ikke ytelsen er HELT OVERLEGEN for i845 i forhold til sis645dx, for å si det sånn ;P

 

Nå kommer sikkert noen med små frames forskjeller og sånt, de kan bare være så snille og ikke komme med disse. jeg venter på pengene ifra absoluttdata og kortet ifra pcutstyr, som irriterende nok ikke hadde logitech se tastaturet selv om det var 50 på lager, norkom gikk vel tom. VELDIG irriterende! Må vente en måned på det nå, noe som OGSÅ er irriterende. grrr ;(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...