Gå til innhold

Må velge skjermkort i kveld. HJELP! 7800GT....

tdipower

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe meg et 7800GT kort og må bestemme meg i kveld. Kan ikke la det gå utover jobben ei uke til, og det finnes 2 på tilbud denne uka... så da var spørsmålet hvilket.

De som står på min liste er:

POV

xfx... ukens tilbud hos komplett.. men som for tiden er nede...

EVGA

De er jo alle klokket i forskjellig hastighet og har forskjellig pris. I stigende rekkefølge som satt over. så kommer spørsmålet og valgets kval. Skal jeg gå for et pov og satse på at dette går etter "standaren" og kan klokkes like høyt eller høyere en EVGA eller har xfx bedre brikker og støre potensialet? eller er det tryggest å ta et ferdig "tunet" kort og kanskje tyne dette litt?

Tanken er å gå over på vannkjøling, så da burde jo det hjelpe litt på vga klokkingen....

Men for å få ukens tilbud må jeg jo bestille i kveld.. så please kom med synspunkter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvalitetsforskjellen på Kortene er ikke spesielt stor.

De aller fleste bruker nVidias referansedesign, og nesten like vifter. Det billigste er ofte beste kjøp.

Det kortet fra EVGA yter litt bedre stock, men ser du på potensialet i overklokking er det nok nesten likt. Tror ikke maks overklokk er serlig forskjellig.

Ville klart gått for POV hvis du skal klokke, ellers kan du jo vurdere EVGA, men tror jeg ville tatt POV uansett.

Komplett sitt xfx blir en mellomting. Både i pris og ytelse. Ikke spesielt dyrt eller billig.

Edit: så nå at du skal vannkjøle. Da bør du definitivt ta POV. Som sagt, tror det kommer nesten like langt når du overklokker.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...