tdipower Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hei. Skal kjøpe meg et 7800GT kort og må bestemme meg i kveld. Kan ikke la det gå utover jobben ei uke til, og det finnes 2 på tilbud denne uka... så da var spørsmålet hvilket. De som står på min liste er: POV xfx... ukens tilbud hos komplett.. men som for tiden er nede... EVGA De er jo alle klokket i forskjellig hastighet og har forskjellig pris. I stigende rekkefølge som satt over. så kommer spørsmålet og valgets kval. Skal jeg gå for et pov og satse på at dette går etter "standaren" og kan klokkes like høyt eller høyere en EVGA eller har xfx bedre brikker og støre potensialet? eller er det tryggest å ta et ferdig "tunet" kort og kanskje tyne dette litt? Tanken er å gå over på vannkjøling, så da burde jo det hjelpe litt på vga klokkingen.... Men for å få ukens tilbud må jeg jo bestille i kveld.. så please kom med synspunkter! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg hadde gått for det tl 2350 ,- hos netshop! (pov) Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg hadde gått for det tl 2350 ,- hos netshop! (pov) 5594172[/snapback] OK... pga? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Synes det ikke er verdt de kronene som imellom de.. Du kan sikkert klokke pov kortet en del med vannkjøling uansett! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Helt klart POV.. Stor prisforskjell, liten forskjell i ytelse. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 POV. POV. POV. Nei, orker ikke forklare hvorfor. Hint: Noe med penger å gjøre. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 skjønner det er penger mange tenker på.. men jeg er ikke så opptatt av de.. mer opptatt av ytelse og kvalitet. Men kvaliteten på pov er kanskje bra? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Kvalitetsforskjellen på Kortene er ikke spesielt stor. De aller fleste bruker nVidias referansedesign, og nesten like vifter. Det billigste er ofte beste kjøp. Det kortet fra EVGA yter litt bedre stock, men ser du på potensialet i overklokking er det nok nesten likt. Tror ikke maks overklokk er serlig forskjellig. Ville klart gått for POV hvis du skal klokke, ellers kan du jo vurdere EVGA, men tror jeg ville tatt POV uansett. Komplett sitt xfx blir en mellomting. Både i pris og ytelse. Ikke spesielt dyrt eller billig. Edit: så nå at du skal vannkjøle. Da bør du definitivt ta POV. Som sagt, tror det kommer nesten like langt når du overklokker. Endret 12. februar 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 ok. Da blir det POV! Tips til god vannkjøling da? Skal ha CPU, GPU og chipsett. Skal inn i et gigabyte aurora kabinett. Men gigabyte sin vannkjøling ser for amatørmessig ut. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 ellers har xfx vivo.. har pov det å? etter det jeg ser har den bare vi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå