morra Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Pcen er ekstremt treg etter at jeg idag testet ut Ashampoo PowerUp XP Platinum. Jeg tror det var dette som gjorde det, men jeg har også testet ut Magic Tweaker 1.96 og Smart PC 2.1 (alle tre fulgte med HjemmePC denne måneden). Jeg avinstallerte PowerUp XP og Magic Tweaker, men pc-en er treig som sirup (en restart av pc-en tar omtrent en halvtime før den er ferdig startet igjen, og jeg har nesten ikke fått gjort noe på 5 timer ). Hvordan kan jeg få dette bra igjen? Jeg ser helst at jeg får det fikset uten å måtte formatere. Jeg tror det er noen innstillinger som gjør dette for prosessornivået er på under 10 % hele tiden og RAM-nivået er på rundt 50 %. Er det noen måte jeg kan gjenopprette innstillingene fra før installasjonen på? Systemgjenopprettingen funker ikke. Jeg har forsøkt flere gjenopprettingspunkter, men ingen funker, trolig har jeg kommet i skade for å slette noe ved hjelp av et av de tre programmene. Er utrolig takknemlig for raske tips om hva jeg kan gjøre! Endret 12. februar 2006 av morra Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Pcen er ekstremt treg etter at jeg idag testet ut Ashampoo PowerUp XP Platinum. Jeg tror det var dette som gjorde det, men jeg har også testet ut Magic Tweaker 1.96 og Smart PC 2.1 (alle tre fulgte med HjemmePC denne måneden). Jeg avinstallerte PowerUp XP og Magic Tweaker, men pc-en er treig som sirup (jeg har nesten ikke fått gjort noe på 5 timer ). Hvordan kan jeg få dette bra igjen? Jeg ser helst at jeg får det fikset uten å måtte formatere. Jeg tror det er noen innstillinger som gjør dette for prosessornivået er på under 10 % hele tiden og RAM-nivået er på rundt 50 %. Er det noen måte jeg kan gjenopprette innstillingene fra før installasjonen på? Systemgjenopprettingen funker ikke. Jeg har forsøkt flere gjenopprettingspunkter, men ingen funker, trolig har jeg kommet i skade for å slette noe ved hjelp av et av de tre programmene. Er utrolig takknemlig for raske tips om hva jeg kan gjøre 5594142[/snapback] Ta en systemgjennoppretting og gå tilbake til dagen før du tweeket Windows. Unngå å bruke tweekprogrammer om du ikke må. Bruk heller CCleaner. Den fungerer stort sett godt nok. Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 alle tweak programmer er møkk! Satt i hele går formidag og formaterte hele disken etter bruk av Ashampo.... Lenke til kommentar
morra Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Ta en systemgjennoppretting og gå tilbake til dagen før du tweeket Windows. 5594189[/snapback] Det var dette som ikke funket. Jeg tweaket det idag. Unngå å bruke tweekprogrammer om du ikke må. Bruk heller CCleaner. Den fungerer stort sett godt nok. 5594189[/snapback] Godt tips, trolig kommer jeg til å følge det også... alle tweak programmer er møkk! Satt i hele går formidag og formaterte hele disken etter bruk av Ashampo.... Tanken bak dem er jo god, men de fungerer jo ikke slik de skal. Og skaden er jo allerede skjedd og jeg har lært litt om at jeg ikke skal gjøre slikt igjen. Nå gjenstår det bare å lære hvordan jeg rydder. Jeg har lite lyst på formatering fordi det gjorde jeg for bare litt over en måned siden. Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 formater og hold deg unna di... dt eneste jeg bruker er Tweak XP og holder mg langt unna reg tweaker... Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 prøv " Advanced WindowsCare V1.7 ", kanskje den kan resette innstillingen. har gode erfaring med den ( freeware ): http://www.iobit.com/WindowsCare.htm lykke til Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Forslag: Høyreklikk på Min datamaskin velg Behandle (eller Manage på engelsk) Gå inn på de tre loggene i Hendelser (øverste punkt på venstre meny) og se hvilke feil som er notert der. Ikke bli skremt av de loggene. Det er nesten umulig å unngå noen feil der. Men ved å sammenligne datoene nedover kan du kanskje finne feil som er nye - Hvis du vil gjøre dette enklere kan du laste ned og installere Event Log Explorer (google it). Lenke til kommentar
morra Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Registrert: Ok, sikkert god ide Gaggen: Takk, men det løste seg ikke. Det fant 47 feil, hvorav 12 var i Windows zjulik: Der var det mange sider med feil for igår, hva kan jeg gjøre videre? Lenke til kommentar
morra Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Da var formateringen fullført Takk for forsøkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå