Gå til innhold

Windows er treg etter bruk av Ashampoo PowerUp XP

morra

Anbefalte innlegg

Pcen er ekstremt treg etter at jeg idag testet ut Ashampoo PowerUp XP Platinum. Jeg tror det var dette som gjorde det, men jeg har også testet ut Magic Tweaker 1.96 og Smart PC 2.1 (alle tre fulgte med HjemmePC denne måneden).

Jeg avinstallerte PowerUp XP og Magic Tweaker, men pc-en er treig som sirup (en restart av pc-en tar omtrent en halvtime før den er ferdig startet igjen, og jeg har nesten ikke fått gjort noe på 5 timer :cry: ).

Hvordan kan jeg få dette bra igjen? Jeg ser helst at jeg får det fikset uten å måtte formatere. Jeg tror det er noen innstillinger som gjør dette for prosessornivået er på under 10 % hele tiden og RAM-nivået er på rundt 50 %.

Er det noen måte jeg kan gjenopprette innstillingene fra før installasjonen på? Systemgjenopprettingen funker ikke. Jeg har forsøkt flere gjenopprettingspunkter, men ingen funker, trolig har jeg kommet i skade for å slette noe ved hjelp av et av de tre programmene.

Er utrolig takknemlig for raske tips om hva jeg kan gjøre!

Endret av morra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pcen er ekstremt treg etter at jeg idag testet ut Ashampoo PowerUp XP Platinum. Jeg tror det var dette som gjorde det, men jeg har også testet ut Magic Tweaker 1.96 og Smart PC 2.1 (alle tre fulgte med HjemmePC denne måneden).

Jeg avinstallerte PowerUp XP og Magic Tweaker, men pc-en er treig som sirup (jeg har nesten ikke fått gjort noe på 5 timer :woot: ).

Hvordan kan jeg få dette bra igjen? Jeg ser helst at jeg får det fikset uten å måtte formatere. Jeg tror det er noen innstillinger som gjør dette for prosessornivået er på under 10 % hele tiden og RAM-nivået er på rundt 50 %.

Er det noen måte jeg kan gjenopprette innstillingene fra før installasjonen på? Systemgjenopprettingen funker ikke. Jeg har forsøkt flere gjenopprettingspunkter, men ingen funker, trolig har jeg kommet i skade for å slette noe ved hjelp av et av de tre programmene.

Er utrolig takknemlig for raske tips om hva jeg kan gjøre :thumbup:

5594142[/snapback]

Ta en systemgjennoppretting og gå tilbake til dagen før du tweeket Windows.

Unngå å bruke tweekprogrammer om du ikke må.

Bruk heller CCleaner. Den fungerer stort sett godt nok.

Lenke til kommentar
Ta en systemgjennoppretting og gå tilbake til dagen før du tweeket Windows.

5594189[/snapback]

Det var dette som ikke funket. :( Jeg tweaket det idag.

Unngå å bruke tweekprogrammer om du ikke må.

Bruk heller CCleaner. Den fungerer stort sett godt nok.

5594189[/snapback]

Godt tips, trolig kommer jeg til å følge det også...

alle tweak programmer er møkk! Satt i hele går formidag og formaterte hele disken etter bruk av Ashampo....

Tanken bak dem er jo god, men de fungerer jo ikke slik de skal. Og skaden er jo allerede skjedd og jeg har lært litt om at jeg ikke skal gjøre slikt igjen. Nå gjenstår det bare å lære hvordan jeg rydder.

Jeg har lite lyst på formatering fordi det gjorde jeg for bare litt over en måned siden.

Lenke til kommentar

Forslag:

Høyreklikk på Min datamaskin

velg Behandle (eller Manage på engelsk)

Gå inn på de tre loggene i Hendelser (øverste punkt på venstre meny) og se hvilke feil som er notert der.

Ikke bli skremt av de loggene. Det er nesten umulig å unngå noen feil der. Men ved å sammenligne datoene nedover kan du kanskje finne feil som er nye -

Hvis du vil gjøre dette enklere kan du laste ned og installere Event Log Explorer (google it).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...