MrBjoern Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Har denne koden jeg skulle ha fått inn i mySQL CREATE TABLE `bruker` ( `navn` varchar(255) NOT NULL, `pass` varchar(255) NOT NULL, `id` int(11) NOT NULL auto_increment, PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=3 ; på denne sida står det at jeg skal opprette en tabell i mysql kan noen hjelpe meg? er veldig ny på det her. Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 den koden der oppretter en tabell... for å gjøre det må du ha en databaseserver, feks mysql, og logge på den og skrive koden. logge på kan du gjøre feks via phpmyadmin eller via terminalvindu Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 vet jeg er litt noob hehe men kan noen si meg hvordan jeg skriver den inn? jeg har en database. ps trenger jeg flere vis jeg skal skrive inn andre koder også? fordi den serveren jeg har tillater bare en database. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 For å svare må vi vite om du har databasen på din egen server eller hos en isp. For pset så er svaret nei, du kan ha så mange tabeller du vil i en database. (vel det er sikkert en begrensning et eller et annet sted, men neppe noe du behøver å tenke på) M. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 jeg logger på databasen med phpmyadmin. Men skal jeg bare skrive inn hele koden i en tabell? for de tabellene er bare på en linje (vet ikke om det har noe med saken og gjøre) Jeg kan ivertfal lage man tabeller. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 jeg er og helt ny på dette, men synes faktisk det å legge inn tabeller fra cmd var enklere i begynnelsen, da var du liksom sikker på at du hadde gjort det riktig når du fikk bekreftelse.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå