Nénmacil Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg kjøpte en Mitsubishi Carisma 1.6 1996-modell for noen måneder tilbake. Rattstillingen er noe skjev og burde derfor rettes. Hvor kan dette ordnes billigst mulig i Romeriksdistriket? Fra flere hold har jeg fått høre at det visst nok bare skal være å skru av/sette rattet på plass riktig. Med andre ord, skal det visst ha blitt satt på skjevt. Jeg har ikke noe peiling på dette (eller bil generelt sett), så tar gjerne i mot gode råd. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Du mener vel at rattet står skjevt når du kjører rett fram? Dette løser du enklest ved å levere bilen inn på et verksted som utfører firehjulsmålinger. De kan justere spissingen på din bil, og se om det er andre skader/defekter i for og bakstilling. Skjevt ratt kommer ofte pga. at man treffer fortauskanter, hull i veien osv. Da kan deler i for/bakstillingen bli bøyd eller komme ut av posisjon. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Hei igjen, Takk for et oppklarende svar. Det stemmer, rattet står skjevt når jeg kjører rett frem. Hvor mye er det vanlig at en slik service/kontroll/justering koster? Nå kommer det helt sikker veldig ann på, men sånn generelt sett? Lenke til kommentar
otis Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Her i Trondheim koster det, etter det jeg vet, stort sett 1000,- og kanskje opptil 1150,-. Offtopic: Er det noen som om noen billigere enn det i Trondheim, så si ifra! Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Mistenker det samme på min bil, tror jeg skal trille den inn og få stilt, men jeg er usikker på om feilbalanserte felger kan gi samme utslag? Lenke til kommentar
otis Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Det kan jeg ikke tenke meg at skal gjøre noe, men kanskje over tid så vil noe kanskje bli ristet løst/skjevt på en eller annen måte. Men jeg tror det må være mye feilbalansert felg da. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Ubalanse i felgene kan gi risting i rattet, men så lenge det ikke er sidekast i felgene vil ikke rattstillingen bli påvirket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå