muffe Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har nettopp startet opp min egen blogg, På Bølgelengde, og holder på med et design til denne. I Firefox 1.5 så vises designet slik som jeg vil at det skal være, men i IE så faller sidebaren (høyremenyen) under selve innholdet. Hva er det som har "klikket" her? I tillegg vil jeg gjerne ha kommentarer og tilbakemeldinger på designet. Ønsker alle slags tilbakemeldinger, farger, marger, kantlinger, skrifteffekter etc. Hva mener dere jeg kan gjøre for å forbedre denne siden? På forhånd takk. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Kan bare komme med to raske punkter: - Ser ut som headeren/banneret er todelt, dette var ikke noe fint. - Litt "ekle" farger Lenke til kommentar
muffe Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Ja, jeg har lurt mye på hvordan jeg skal lage den banneren. Ville det blitt bedre hvis jeg lot de to bildene gli over i hverandre? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg har fremdeles ikke kommet noe videre med problemet i IE. Høyremenyen (#sidebar) og hovedinnholdet (#content) vil fremdeles ikke sidestilles... Kan noen med IE og litt peiling komme med noen tips? Her er den relevante CSS-koden som er i bruk nå: * { font-family : 'Lucida Grande', Verdana, Arial, Sans-Serif; padding : 0; margin : 0; } #page { background : #fff; border : 1px solid #000; color : #000; margin : 0 auto; width : 750px; } #content { border-right : 1px solid #000; float : left; padding : 0 10px 10px 10px; width : 530px; } #sidebar { border-left : 1px solid #000; margin-left : 550px; padding : 16px 8px 8px 8px; width : 184px; } HTML koden finner dere ved å høyreklikke -> vis kilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå