Conejos Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har lyst på nytt hovedkort og nye harddisker. Billigste oppgradering blir å gå for en AMD-løsning. Det som bekymrer meg med AMD, er at de fleste prosessorene under Athlon 64 har kun 512Kb cache-minne. Intel sin 3,0Ghz prosessor, i omtrent samme prisklasse, har 2Mb cache-minne! Er det grunn til bekymring dersom jeg velger en AMD Athlon 64 3200+ som har 512Kb cache-minne? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Arkitekturen til Intel (netburst) krever mer cache for å yte godt, det er grunnen til at celeron på høy frekvens ikke er noe særlig. AMD klarer seg med mindre. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Nope. se på ytelse og tester, ikke på specs. Med så ulike arkitekturer er det ikke vits å sammenligne specs.... (isåfall skulle jo Intel blåst AMD utav vannet med samtlige CPUer...) Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 AMD's prosessorer har så liten cache fordi arkitekturen ikkje trenger mere cache for å yte godt. Intel's prosessorer har masse cache fordi de trenger det for å yte godt. Å sammenligne det blir bortimot helt meningsløst. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Bare på grunn av at 2Mb er mer enn 512Kb betyr det lenge ikke at det er bedre. Endret 12. februar 2006 av Pels Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Ta en titt innom her så kan du sammenligne de prosessorene du lurer på. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har lyst på nytt hovedkort og nye harddisker. Billigste oppgradering blir å gå for en AMD-løsning. Det som bekymrer meg med AMD, er at de fleste prosessorene under Athlon 64 har kun 512Kb cache-minne. Intel sin 3,0Ghz prosessor, i omtrent samme prisklasse, har 2Mb cache-minne! Er det grunn til bekymring dersom jeg velger en AMD Athlon 64 3200+ som har 512Kb cache-minne? 5594029[/snapback] Du kan også ta en titt på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå