Gå til innhold

riper i plexiglass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jippi jeg fant løsningen ! :razz: solidox tannkrem ! det motvirker jo hull i tennene så hvorfor ikke fjerne riper også ? :razz: vel ..

fikk et tips av en kamerat som hadde brukt det på noe lignende plastikk glass .. da jeg først tok ut kabinettdøren med plexiglasset i og holdt den opp mot lyset så jeg nesten ikke igjennom for bare riper. så ut som noen hadde brukt et sandpapir for og lage riper. så jeg satte meg ned med 2 myke filler (restene av en gammel genser) . en til å påføre med og en til å polere med. først prøvde jeg med så vidt litt tannkrem i det ene hjørnet. det hadde ikke så mye større effekt enn å bare matte glasset litt .. så fant jeg ut at jeg ikke hadde noe og tape så jeg ga jernet med masse tannkrem på filla mi som jeg fordelte jevnt utover slik at ikke det var noen "hvite tannkremrester" . deretter polerte jeg i vel 20 minutter med poleringskluten til kluten hadde sluttet å "lugge" .. dvs det var polert blankt. så gjentok jeg samme prosedyre på andre siden .. og da jeg var ferdig holdt jeg platen opp mot lyset .. det var helt blankt !! bare et par småriper som nesten ikke syntes helt i kantene .. dette funket over all forventning så har du masse riper i plexiglasset ditt så gjør det samme :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-17 18:55, skrev The man!:

dersom du har en varmepistol(slike som brukes til sveising av plexi)så kan du smelte vekk riper.

glasset blik like fint som før.

ja, hvis du da ikke har brukt rød-sprit på plexien tidligere. da vil det sannsynligvis sprekke.

har visst med noe reaksjon mellom rødspriten og plexien.

Lenke til kommentar

funker sikkert med mange typer. brukte rød en jeg.

men min stefar jobber som glassmester! de hadde et middel jeg brukte på min gocart før(hadde hot rod =)). på vinduet der var det kommet mye stein sprut og slikt. men etter og ha tatt på det blei det som nytt! det var noe som pussa porene eller no.. skal høre med han når jeg kommer hjem fra skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...