Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

vanskelig å kjør automat?

ATI9550

Anbefalte innlegg

[quote

Vetlite: GM TurboHydramatic kassene du mener? TH400 er jo ganske grei da, satt jo bak bigblockmotorer på ca 7,5 liter, 450hk og nesten 700Nm ;)

5601658[/snapback]

Jepp.

Disse kassene står/sto i mange biler, alt i fra opel til lastebiler fra USA.

Tror de takkler 1000hk om så det?.(uten mod)

Når det gjelder å leke/kjøre bane så er det bare tilvenningsak å bruke automat.

Selv lettere modda racing (usa)biler kjører de med automat på bane, noe tightere og manuel shalting for å slippe kløtsjing.

Som vanlig mann i gata vil jeg si ved forbikjøring og ta en rask akselrasjon ut av kryss, så er det bare fordeler med automat.

Hadde en gang en MB250 (2.8) 1974mod W114 med automat, kobla man bort Vakumslangen til regulatoren ble det direktegiring uten sluring.

Dette var artig i akselrasjoner men ble ubehagelig ved rolig kjøring.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Og så er det forskjell på automat-kasser og halv-automater.. Det er også litt irriterende..

Uansett, jeg har ikke kjørt mye automat, men jeg liker det ikke :p Men så bor jeg og kjører bare på landet, dårlig med rush- og køkjøring her..

Men, jeg prøvde en 240 med AW71-kassa.. det var en helt utrolig kjøreopplevelse egentlig... aldri kjørt med bedre automatkasse! De to-tre andre jeg har prøvd, var en Golf 3 med noe rart, og en Corsa 1.2 (woo) med noe halvautomatisk.. Var vel en 2003-modell.. Og kjørt en Mercedes 230E eller hva den heter.. Dau som fy og rare skifter. ellers grei.

Uansett, den automatkassa til 240en kunne jeg faktisk ha tenkt meg.. det var de mest smoothe girskiftene jeg har vært borti.. stille og behaglig var hele bilen..

Men ja, brukte et liten kjøretur på å venne meg til automat.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...