hauard Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hva er galt når man får '-bash: /etc/profile: Input/output error' ved login, og prompt sier '-bash-3.1$' ? Jeg har mistanke om at dette skjedde under en filoverføring ved hjelp av samba. Fikk en error, og da jeg prøvde å skrive litt i den allerede åpna SSH-sessionen min, stengte den seg. Ved ny login, fikk jeg error som nevnt ovenfor. Jeg får skrevet via SSH, men ikke kjørt igang noe. Altså, den vil ikke akseptere 'enter.' Lenke til kommentar
Cwest Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Permissions på /etc/profile ? Noen åpenbare HW-feil i dmesg eller andre steder? Custom .bashrc ... ? Endrede permissions for brukeren? Boot opp med en livecd/floppy dersom det viser seg vanskelig å finne ut noe ved vanlig oppstart. Hvordan pokker skal egentlig samba få innvirkning på bash, eller resten av systemet for den saks skyld? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Høres ut som feil på disk/filsystem, sjekk dmesg. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 /bin/su - # for å bli root og sjekk permissions på /etc/profile (/bin/ls -l /etc/profile) hvis ikke ok: -rw-r--r-- kjør /bin/chmod 644 /etc/profile Hvis den er ok er muligens filen korrupt? Disk-feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå