Gå til innhold

Hvor skal jeg sende min siemens til service?

-sparks-

Anbefalte innlegg

http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=57052&site=3

Nå har Amiloen min sviktet etter drøyt ett års tjeneste :(

for 6 mnd siden så oppgraderte jeg RAM fra 512 til 1024 mb. Det betyr at jeg ikke har garanti lenger.

det som skjer nå jeg starter opp er at det liksom er ett mønster av firkanter på skjermen. alt fungerer som vanlig, jeg kommer meg greit til skrivebordet og kan uten problemer starte programmer som photoshop/need for speed osv osv...

det er bare det at alle firkantene på skjermen gjør det nesten umulig å lese tekst og lignende.

1)hvor skal jeg sende laptopen for å få den fikset?

2)jeg har klart å rote bort CD'en med windows på, hva skal jeg gjøre?

EDIT: jeg kjøpte laptopen på komplett.no

EDIT2: jeg har prøvd å koble til en ekstern skjerm til dataen, men problemet med firkantene viste seg der også, så det er alså ingenting galt med laptopskjermen.

jeg mistenker at feilen ligger i grafikkortet.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har Amiloen min sviktet etter drøyt ett års tjeneste :(

for 6 mnd siden så oppgraderte jeg RAM fra 512 til 1024 mb. Det betyr at jeg ikke har garanti lenger.

det som skjer nå jeg starter opp er at det liksom er ett mønster av firkanter på skjermen. alt fungerer som vanlig, jeg kommer meg greit til skrivebordet og kan uten problemer starte programmer som photoshop/need for speed osv osv...

det er bare det at alle firkantene på skjermen gjør det nesten umulig å lese tekst og lignende.

1)hvor skal jeg sende laptopen for å få den fikset?

2)jeg har klart å rote bort CD'en med windows på, hva skal jeg gjøre?

EDIT: jeg kjøpte den på komplett.no

5593455[/snapback]

a) Reklamasjonsrett har du uansett, med mindre inngrepet du foretok skadet maskinen. Du kan jo forsåvidt bare ta ut brikken igjen hvis det skulle være noe problem med at den står der..

b) Du kan få ny recovery-CD ved å ringe Fujitsu Siemens supporttelefon. Nummeret finner du sikkert på hjemmesiden deres.

c) Hvor laptopen kan sendes får du helt sikkert vite av komplett eller FS support. Jeg ville prøvd en recovery først, da det som regel tar evigheter å få noe fikset hvis du sender den inn, og det er utrolig kjedelig å sende den inn hvis det bare er et softwareproblem...

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

EDIT: jeg kjøpte den på komplett.no

5593455[/snapback]

Vet ikke hvilken garanti du har, og det er godt mulig denne har gått fløyten. Men kan ikke skjønne at en RAM-oppgradering skal berøre reklamsjonsretten, som forøvrig er 5 år på bærbare pc'er. Komplett.no er da rette stedet å henvende seg for reklamasjon.

Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...