Silje: Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Heisann. Jeg skal kjøpe nytt filmkamera. Fra ca 5-6000 kroner tenkte jeg. Har ikke så mye peiling på dette, så lurer på hva jeg burde se etter? Noen anbefalinger? Merke? Pris? Link? Takker for alle svar Silje. EDIT: VIDEOkameraa:p Endret 16. februar 2006 av Silje: Lenke til kommentar
Speik Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 For det første tror jeg ikke det finnes et videokamera til 5-6000 kr. Og for det andre, hva skal du bruke kameraet til? Til hjemmebruk vil jeg nok anbefale et MiniDV kamera, her er Canon bra. Se www.canon.no Men her tror jeg nok du må over 10000-lappen ja.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Til heimebruk har Sony nokre populære kameraer. Leit litt rundt i kategorien, er mange linkande tråder. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Sony sine er fine ja, til den prisen får du f.eks. Sony HC42 som er et enkelt og godt kamera. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Det burde da være mulig å få tak i et brukbart kamera til 5-6000 kroner !? Det er da ikke mange år siden man fikk bra kameraer helt ned i 4000. Også en liten presisering: Det er ikke et filmkamera du er ute etter, men et videokamera. Og det er to totalt forskjellige ting. Video er all form for elektrisk lagring av levende bilder, enten det er VHS, Beta, Laserdisc, Video8, DVD eller et annet format. Film er de lange plastremsene med hull på siden som brukes på kinoer og i profesjonell produksjon. Film er totalt overlegent når det gjelder kvalitet, men er dessverre svindyrt å bruke. Lenke til kommentar
Silje: Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Åja, beklager. Videokamera. Det vil vel bukes mest til skoleprosjekt, og videodagbok på Utøya kjanskje. Eventuelt småfilmer. Ser ut som vi må spare mer da Takker for svar. EDIT: Var da ikke SÅ vanskelig å finne noe til 6000. Trenger ikke å være sånn kjempeproft. Endret 16. februar 2006 av Silje: Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 De har rimelig godt utvalg på Komplett: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10192 Det kan være smart å kjøpe en modell som har vært solgt i noen måneder, for da har den gjerne sunket betraktelig i pris. Bare husk at det sjelden lønner seg å kjøpe det billigste, for det er gjerne en grunn til at det er billig. Hvis kameraet skal være til vanlig hjemme/hobbybruk vil jeg tro at du kommer langt med 4-6000 kroner. Jeg vil også anbefale å kjpe et som tar kassetter (mini DV) og ikke et som tar DVD R-plater. DVD R-platene kan riktignok puttes rett i en hvilken som helst DVD-spiller når du skal se på opptaket, men de kan bare brukes en gang. Kassetter kan som kjent spilles over og brukes på nytt tilnærmet uendelig antall ganger. Lenke til kommentar
Silje: Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Hmm... Skal se om jeg finner noe der ja.. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå