SMR Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 ja, det har seg sann at jeg har innstaler en ny versjon av windows, altsa win xp pro corp. og den er engelsk, men lurte pa om jeg hvertfall kan fa bruke de norske bokstavene aoa ';[ blir tegnene istedet... eller kan jeg laste ned en sprakpakke eller lignende sa alt blir norsk? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 du kan vel velge det ? både under installasjon og etter ? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Prøv med dette : Start -> settings -> control panel -> regional and languague options -> languagues -> details -> add Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Har du norsk tastatur, stiller Engelsk Windows XP inn på Norsk tastaturoppsett automatisk, det er iallefall min erfaring. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Har du norsk tastatur, stiller Engelsk Windows XP inn på Norsk tastaturoppsett automatisk, det er iallefall min erfaring.5595261[/snapback] Har selv installert XP på utallige maskiner gjennom årene, og jeg kan ikke huske å ha vært borti at den har gjort det selv Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Har du norsk tastatur, stiller Engelsk Windows XP inn på Norsk tastaturoppsett automatisk, det er iallefall min erfaring. 5595261[/snapback] Ja, kan hende det. Hos meg hender det seg at dette skifter automatisk, har ikke peiling på hvorfor Derfor tar jeg bort alle andre valg enn det norske i oppsettet. Lenke til kommentar
SMR Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 tusen takk da er det problemet løst æøå Lenke til kommentar
agony Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har du norsk tastatur, stiller Engelsk Windows XP inn på Norsk tastaturoppsett automatisk, det er iallefall min erfaring.5595261[/snapback] Har selv installert XP på utallige maskiner gjennom årene, og jeg kan ikke huske å ha vært borti at den har gjort det selv 5595285[/snapback] Om du velger at du bor i norge og bruker norsk tegnsetting osv i install, vil den engelske xp'en sette opp norsk tastatur etter du har hatt restart. Om ikke, vil den ikke magisk kjenne igjen tastarturet av seg selv, for så å skifte. Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 I min windows saa er ikke norsk tastaturoppsett installert (har en redusert utgave). Er det mulig aa installere dette paa egenhaand? Evt. endre tastaturoppsettene? Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg fikk til, hvis noen skulle lide av samme problem er løsningen følgende: Få tak i kbdno.dll som skal ligge i system32-mappa. Start notepad og legg inn dette. Lagre fila som norsk.reg ellerno (pass på .reg), og uten "[ , ]" [ Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layouts\00000414] "Layout Text"="Norwegian" "Layout Display Name"="@%SystemRoot%\\system32\\input.dll,-5018" "Layout File"="KBDNO.DLL" ] Så er det bare å kjøre reg-fila, og gå inn som beskrevet over her. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå