Gå til innhold

bærbar med 5.1-lydutgang

adg

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt og tenkt, og kommet fram til at jeg skal investere ca 8k i en bærbar.

Dette er viktig:

- Støysvak og lett (skal ha den med på forelesninger o.l.)

- 5.1 kanals digital lydutgang (gjerne trådløs)

- god batterikapasitet

- rask

I tillegg hadde det vært supert hvis den kunne dra enkle spill som CS. (helst nfs og gta osv også, men jeg har en stasjonær til BF2 o.l.)

Lar dette seg gjøre for 8000?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å finne en som oppfyller krava mine, eller kan jeg bare gi opp?

5598184[/snapback]

Hvis du kan droppe kravet om innebygget optisk utgang, og kjøpe en f.eks sånn en i stedet, vil du jo kunne velge mellom et bredere utvalg av lappiser.

Hvis ikke kan du jo f.eks begynne søket etter Den Rette i prisguiden til hardware, velger du avansert søk kan du få opp kun de lappiser som har spdif utgang, som her. Praktisk.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale 1557 fra psdata. Den koster litt over 8k, men er lite og lett (til å ha 15" skjerm), bra batteri og har ingen problemer med nfsmw og gta. Den har også opptisk lyd ut)

Jeg har lastete ned centrino hardware control, og kjørt ned speningen på cpuen på min, som fører til at vifta aldrig sviver ved kontorapplikasjoner og surfing

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale 1557 fra psdata. Den koster litt over 8k, men er lite og lett (til å ha 15" skjerm), bra batteri og har ingen problemer med nfsmw og gta. Den har også opptisk lyd ut)

Jeg har lastete ned centrino hardware control, og kjørt ned speningen på cpuen på min, som fører til at vifta aldrig sviver ved kontorapplikasjoner og surfing

5606330[/snapback]

Problemet med 1557 er at den er ganske ustabil fysisk; jeg har hatt med min maskin ut kanskje 10 ganger, i Targus backpack eller skulderveske; min 1557 har fire eller fem sprekker i bunnplata - det er batteriet som holder den fra å brekke på høyre side.

Dårlig :thumbdown:

Lenke til kommentar

5606330[/snapback]

Problemet med 1557 er at den er ganske ustabil fysisk; jeg har hatt med min maskin ut kanskje 10 ganger, i Targus backpack eller skulderveske; min 1557 har fire eller fem sprekker i bunnplata - det er batteriet som holder den fra å brekke på høyre side.

Dårlig :thumbdown:

5607303[/snapback]

Jeg bærer min med meg til og fra skolen kvar dag (1,5år).

Greitt nok maskinen gir en plastikk-følelse, men om du har fått sprekker i din - så tipper jeg du har vært litt for hard mot den.

Vi er flere i klassen som har samme maskin - og ingen har fått sprekker i sine maskiner.

Endret av jornln
Lenke til kommentar

Dårlig  :thumbdown:

5607303[/snapback]

Jeg bærer min med meg til og fra skolen kvar dag (1,5år).

Greitt nok maskinen gir en plastikk-følelse, men om du har fått sprekker i din - så tipper jeg du har vært litt for hard mot den.

Vi er flere i klassen som har samme maskin - og ingen har fått sprekker i sine maskiner.

5607607[/snapback]

Må si meg enig med jornl her. Plast sprekker ikke av seg selv, om det ikke er en produksjonsfeil. Kjenner flere som har samme maskinen, og ingen som har opplevd at den mer eller mindre sprekker av seg selv. Selv en jorbærkurv ville tålt å bli fraktet i en bæreveske 10 ganger. 1557 er litt "knirkete" og gir som nevnt litt "plastikkfølelese" (men så er den jo laget av plast da :) ), men den gir mye for pengene og er relativt nett, skjerm med knalloppløsning (om enn litt dårlig innsynsvinkel), ok skjermkort, batteritid... Den aktuelle prisen var imidlertid bedre for et halvt år siden, synes det er litt rart det ikke er kommet en priskorreksjon, om ikke annet i form av en RAM-oppgradering eller noe slikt.

Med OS blir den en drøy tusenlapp over trådstarters budsjett...

Olav

Lenke til kommentar
PSdata 1557 har optisk S/PDIF digital lydutgang.

Dell 630m/6000 har mulighet for tilkopling med S/PDIF med spesial Dell adapter.

Ikke så veldig vanskelig å finne en laptop med en slik utgang

5601322[/snapback]

Hei, har du mer info om denne adapteren til Dell Inspiron 6000?

Greide ikke å finne den hos dell.no. Fant noe om register-innstilling for å enable S/PDIF, men den virket ikke.

Lenke til kommentar

Jepp, fant den i manualen, men ikke noe sted å bestille den på nettet, må kanskje ringe?

Fant forresten en del innlegg på diverse forum at den ikke virker med Dell Inspiron 6000, er det noen her som kan bekrefte/avkrefte det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...