Jallamannen Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Jeg vurderer å importere Koss porta pro fra Amazon. Jeg lurer på hva som kommer i tillegg ang. porto og fortolling. Prisen i USA er 33.95 dollar. Kommer denne da under frigrensen for toll i norge? Hva blir den totale prisen da?? Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Vet ikke helt hvordan det blir med dette kjøpet, men jeg har akkurat kjøpt en god del CDer fra England, og det kommer 24% moms + litt i toll i tillegg :sad: Men ifjor kjøpte jeg skolebøker for et par tusen på amazon og da slapp jeg faktisk unna moms og toll :smile: Lenke til kommentar
keisamteisam Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Under 200 kroner (varens verdi, porto teller ikke mot denne grensen) er momsfritt. Er pakkens verdi over 200 kroner kommer det moms i tillegg. Og så kommer vel ofte noen momsbehandlingsgebyrer opp på der igjen. Bøker regnes som kultur, og er momsfritatt. Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Bøker regnes som kultur, og er momsfritatt. Så det betyr altså at jeg kan bestille meg blå på bøker fra utlandet, uten å måtte betale fortolling m.m.? Hva med blader? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hvis det koster over 200kr(varen) koster det pluss moms(24%) pluss fortollingsgebyr hos posten på 149 hvis de tar fortollinga eller 61kr hvis du gjør det selv :smile: Hater Posten for akkurat dette. Tatt det opp mange ganger med de. Hva i %"!%!"%!"¤% skal de ha 61kr når du gjør alt????!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!? :sad: Lenke til kommentar
EvilElvis99 Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hvilke varer går under denne "kultur" regelen? Musikk instrumenter og klær burde jo gå under denne. Noen som vet? EE Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Blader og bøker går under kultur regelen ja. Ikke musikk,film(hvis det ikke er finsk fjersynsteater da),hardware etc etc. Det er bare sånn det er desverre :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå