spyro Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Som sagt, hvor mange volt på 3,5mm jackplugg? Og kan det være skadeligt å feste en diode på en slik plugg. For de som ikke vet hvilken plugg jeg snakker om så er det en slik(den til venstre). Lenke til kommentar
gamleerik Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Du bør ikke bruke den pluggen til strømforsyning pga overhengende fare for kortslutning. Bruk egnet plugg til det. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Den tåler nok ganske høy spenning, men strøm derimot... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 gamleerik skrev: Du bør ikke bruke den pluggen til strømforsyning pga overhengende fare for kortslutning. Bruk egnet plugg til det. 5593346[/snapback] fare for kortsluttning, hva snakker du om? Hadde det vært fare for kortsluttning, tviler jeg på at dem hadde brukt dem på headsett. Det hadde blitt dyrt for produsenten vis pluggen hele tiden skulle kortslutte og kunden kom inn med headsettet igjen. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 bIsk0p skrev: fare for kortsluttning, hva snakker du om? Hadde det vært fare for kortsluttning, tviler jeg på at dem hadde brukt dem på headsett. Det hadde blitt dyrt for produsenten vis pluggen hele tiden skulle kortslutte og kunden kom inn med headsettet igjen. 5593824[/snapback] Nå går vel ikke headset i stykker om det blir kortslutta da, men slutt trinn har slike problemer... Pluggen er selvfølgelig laget for å unngå kortslutting, men husk at fursyningen må komme på HUNN kontakten. Men slik er det jo med alle kontakter Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 trodde nå ikke at headsett skulle gi fra seg noe særlig mye lyd vis lederene var kortslutta. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 det som er faren med jack er at når du kobler de inn og ut med spenning på så er det stor kortsluttnings fare, kontaktene glir jo innover mot hverandre Dette kan du teste ut enkelt ved å ta på deg head set, sett på musikk og dra pluggen sakte ut. Da får du plutselig mono før det blir stille. Tenk deg da at det er 12V og GND som blir koblet sammen.... POFF!! Men om du tenker å kun koble når det er spenning løst, så er det ikke noe problem Lenke til kommentar
spyro Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg har en ledning med en slik plugg i ene enden, så har jeg koblet en mic til venstre og så tenkte jeg å ha noen leds i høyre siden jeg har den til overs Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Glem det, det går ikke noe spenning på en jack som er tilkoblet audio-utstyr, kun AC-signal. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 litt rot mellom begrepet strøm og spenning her.......? De tåler en viss spennig og en viss strøm. Å blande sammen mic og dioder på samme plugg vil jeg ikke anbefale pga støy og foskjellige spenningsyper og nivåer Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Behydro skrev: det som er faren med jack er at når du kobler de inn og ut med spenning på så er det stor kortsluttnings fare, kontaktene glir jo innover mot hverandre Dette kan du teste ut enkelt ved å ta på deg head set, sett på musikk og dra pluggen sakte ut. Da får du plutselig mono før det blir stille. Tenk deg da at det er 12V og GND som blir koblet sammen.... POFF!! Men om du tenker å kun koble når det er spenning løst, så er det ikke noe problem 5596133[/snapback] Det der med inn og ut tenkte jeg ikke på. Hvordan skal jeg da gjøre det med lysene jeg skal ha døra mi? Når jeg tar den av lixom. det er så stress vis jeg måtte tatt å dratt ut ledningen. En vel plassert Jack hadde fynka fint synes jeg Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Behydro skrev: litt rot mellom begrepet strøm og spenning her.......? 5599078[/snapback] Det er standard prosedyre det Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Iceman™ skrev: Det er standard prosedyre det 5600659[/snapback] LOL! Du kan bruke en annen type kontakt..... Masse snadder å velge i: Clas Ohlson Her er det bare to pinner så du risikerer ikke noe kortsluttning Trådløs strøm er også en mulighet........ Endret 14. februar 2006 av Behydro Lenke til kommentar
spyro Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Trådløs støm ja, haha Lenke til kommentar
Pingvinen Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 spyro skrev: Trådløs støm ja, haha 5602154[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_energy_transfer Lenke til kommentar
spyro Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Åi shit, det visste jeg jaggu ikke om, trodde man var nødt til å ha en ledning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå