Gå til innhold

Hvor mange volt på 3,5mm jackplugg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  gamleerik skrev:
Du bør ikke bruke den pluggen til strømforsyning pga overhengende fare for kortslutning. Bruk egnet plugg til det.

5593346[/snapback]

fare for kortsluttning, hva snakker du om? Hadde det vært fare for kortsluttning, tviler jeg på at dem hadde brukt dem på headsett. Det hadde blitt dyrt for produsenten vis pluggen hele tiden skulle kortslutte og kunden kom inn med headsettet igjen.

Lenke til kommentar
  bIsk0p skrev:

fare for kortsluttning, hva snakker du om? Hadde det vært fare for kortsluttning, tviler jeg på at dem hadde brukt dem på headsett. Det hadde blitt dyrt for produsenten vis pluggen hele tiden skulle kortslutte og kunden kom inn med headsettet igjen.

5593824[/snapback]

Nå går vel ikke headset i stykker om det blir kortslutta da, men slutt trinn har slike problemer...

Pluggen er selvfølgelig laget for å unngå kortslutting, men husk at fursyningen må komme på HUNN kontakten. Men slik er det jo med alle kontakter :p

Lenke til kommentar

det som er faren med jack er at når du kobler de inn og ut med spenning på så er det stor kortsluttnings fare, kontaktene glir jo innover mot hverandre

Dette kan du teste ut enkelt ved å ta på deg head set, sett på musikk og dra pluggen sakte ut. Da får du plutselig mono før det blir stille. Tenk deg da at det er 12V og GND som blir koblet sammen.... POFF!!

Men om du tenker å kun koble når det er spenning løst, så er det ikke noe problem

Lenke til kommentar
  Behydro skrev:
det som er faren med jack er at når du kobler de inn og ut med spenning på så er det stor kortsluttnings fare, kontaktene glir jo innover mot hverandre

Dette kan du teste ut enkelt ved å ta på deg head set, sett på musikk og dra pluggen sakte ut. Da får du plutselig mono før det blir stille. Tenk deg da at det er 12V og GND som blir koblet sammen.... POFF!!

Men om du tenker å kun koble når det er spenning løst, så er det ikke noe problem

5596133[/snapback]

Det der med inn og ut tenkte jeg ikke på. :hmm:

Hvordan skal jeg da gjøre det med lysene jeg skal ha døra mi? Når jeg tar den av lixom. det er så stress vis jeg måtte tatt å dratt ut ledningen. En vel plassert Jack hadde fynka fint synes jeg :):love:

Lenke til kommentar
  Iceman™ skrev:
Det er standard prosedyre det :wee:

5600659[/snapback]

LOL!

Du kan bruke en annen type kontakt..... Masse snadder å velge i:

Clas Ohlson

Her er det bare to pinner så du risikerer ikke noe kortsluttning

Trådløs strøm er også en mulighet........

Endret av Behydro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...