Gå til innhold

Stille pc, Spille pc, light overklokk :)

Anbefalte innlegg

Du kan jo alltids se på Sony MDR- 7506 monitor. De koster ca 1800kr, og er lukket og lettdrevet nok for de fleste mp3-spillere, og de har nøytral og god gengivelse av lyden. Folk som jobber profesjonelt med lyd og videoproduksjon bruker ofte dette headsettet (jeg har brukt det en hel dag i strekk under plateinnspilling uten å bli sliten i ørene) Det finnes stort sett i musikkforretninger, jeg kjøpte mitt på Tre45 i Trondheim.

Kankje du synes at de er litt for store til å gå med på gata, men du vil iallfall ha muligheten til å bruke dem sammen med en ipod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vill kanskje anbefalt en seasonic strømforskyning, og hva skal du mes så mange vifter? PSU og HD i nedre kammer, og jeg kan ikke helt skjønne du trenger mer enn 3 120mm i øverste kammer, føkger også med et par ok 120mm med antec p180, men de er desverre stress å regulere trinnløst, de har bare tre settings.

AtW

Lenke til kommentar
Ville gått for et vanlig 7800GT med en v700 ja, prisen blir mye mer behagelig, du vil ikke høre viften på v700 i silent mode (5V)..

Prisen på Asus 7800GT kan ikke forsvares bare med kjøleløsning VS 7800GT med v700..

Hvis du er veldig kresen på støy, så bør du vite at vf700 ikke stille på 5v engang. annbefaler og ta av vifta på den å feste en sakteroterende 80/92/120mm på den istedet... bare et tips fra en annen som ble lurt til å tro at vf700 er lydløs

Lenke til kommentar
ok shrek... hva om jeg monterer på en Silenx?

Men hvordan skal jeg få det til? har ikke så gode kunnskaper om modding osv..

5629526[/snapback]

akkurat dette jeg skulle anbefale... jeg bruker artic silencer med silenX vifte, er den eneste måten og få lydløst skjermkort......

angående psu har de nye MIST psu vist seg og ikke være så stille som først antatt. silent pc review har seasonic på listen over mest stille psu. men jeg ville nok uansett satt inn ei silenX vifte der også lagt den til vifte kontrollen.

her er en gpu kjøler jeg har stor tro på den passer 12 cm vifte, hvis man tar bort den som følger med, men er vel ikke og finne i norge enda.

når det kommer til vifte styring har jeg stor tro på denne her er veldig fint at man kan slå av vifter. eller sette de på 7V noe som er helt kurant for idle.

Lenke til kommentar

Hvis du er veldig kresen på støy, så bør du vite at vf700 ikke stille på 5v engang. annbefaler og ta av vifta på den å feste en sakteroterende 80/92/120mm på den istedet... bare et tips fra en annen som ble lurt til å tro at vf700 er lydløs

5629497[/snapback]

Pcen må være ekstremt stile for å høre viften til zalman på 5V, har du opplevd bråk med det så har du nok fått en med feil på..

Lenke til kommentar

5629497[/snapback]

Pcen må være ekstremt stile for å høre viften til zalman på 5V, har du opplevd bråk med det så har du nok fått en med feil på..

5635333[/snapback]

Har sett to zalman 7700 cu-kjølere, og begge to har en 120 mm-vifte som er relativt bråkete, selv på 5v.

AtW

Lenke til kommentar

Et par forslag fra en som mener han har en svært stille datamaskin:

Strømforsyning: Seasonic s12 500/600w, sannsynligvis den stilleste 600w på markedet. Jeg har 500w, og den har en svak og behagelig støykarakteristikk. Jeg har ikke hørt mist sine, men de ble ikke vurdert av meg fordi det finnes ikke nøytrale tester av de på nettet.

Skjermkortkjøler: Zalman 7700, og still inn viftehastigheten til 25% i bios eller vha rivatuner. Dette er svært stille.

Kabinett: Det du har valgt er nok veldig bra, men antec one P150 er en sikker vinner. Problemet er at psu'en som følger med har litt problemer med nf4, men stille er den. Har ferdig strikkoppheng til 3 harddisker.

Prosessorkjøler: Thermaltake Big Typhoon, en av de beste kjølerene på markedet. På maks snurrer vifta 1300rpm, dette kan reduseres vha viftestyring i bios. Jeg brukte en ADDA vifte før, men jeg liker å ha litt sikkerhet hvis det blir for varmt.

Jeg har også litt spesielt oppsett, opteron [email protected] og folding@home(=100% load). For å få dette stille, bruker jeg speedfan og cpuvifte@75%, noe som gir ca 48grader.

Hovedkortet du har valgt er kjempefint, har det selv også.

Lenke til kommentar

Støtter opp om ownCS.. Jeg kjører selv Zalman Reserator 1 på en fx-55@2,8, et x800xl@450/560, og chipsettet på et Abit AN8 Ultra.. Det går fint å spille med det, uten at varme blir noe som helst issue. Jeg har Mist sin "gamle" 500w, og med det oppsettet, og et støydempet kabinett må jeg sjekke om pc'en er på..

Reserator'en står jo selfølgelig på utsiden av kabinettet, på en støydempende matte, så den må jeg helt inntil for å høre..

Kjøleløsningen ligger på rundt 2k, med cpu og vga blokk, mulig den chipsett-blokken også følger med..

Ellers ser dette veldig greit ut!

Lenke til kommentar
Kabinett: Det du har valgt er nok veldig bra, men antec one P150 er en sikker vinner. Problemet er at psu'en som følger med har litt problemer med nf4, men stille er den. Har ferdig strikkoppheng til 3 harddisker.

Jeg skal akkurat til å kjøpe det kabinettet. Kan du si hva som er problemet i forhold til nf4? :ohmy:

Lenke til kommentar
Støtter opp om ownCS.. Jeg kjører selv Zalman Reserator 1 på en fx-55@2,8, et x800xl@450/560, og chipsettet på et Abit AN8 Ultra.. Det går fint å spille med det, uten at varme blir noe som helst issue. Jeg har Mist sin "gamle" 500w, og med det oppsettet, og et støydempet kabinett må jeg sjekke om pc'en er på..

Reserator'en står jo selfølgelig på utsiden av kabinettet, på en støydempende matte, så den må jeg helt inntil for å høre..

Kjøleløsningen ligger på rundt 2k, med cpu og vga blokk, mulig den chipsett-blokken også følger med..

Ellers ser dette veldig greit ut!

5637333[/snapback]

Ut av nysgjerrighet, hva slags matte lar du reseratoren stå på, mine "matter" er litt hjemmemekkpregede :)

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...