Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sikkerhet: mac adress filtering


Anbefalte innlegg

Ingen svarte på om rekkevidden blir dårligere under kryptering og alt annet security dilldall

5679065[/snapback]

Nope, eneste som skjer når du krypterer er at pakkene som blir sendt får en kode som kan løses opp med nøkkelen du har angitt enkelt forklart.

 

Jeg har alltid hatt statisk DHCP aktivert på min pc. Bør det være noen grense for ip pool end og ip pool start?

Greit å ha ha så det kun er nok IP-er til antall PC-er du bruker, men det har fint lite å si egentlig.

 

Slik jeg forstår gir DHCP en fast ip adresse til hver enkelt pc, men jeg har opplevd at jeg uten problemer kan bytte ip adresse og samtidig få internett. Tenker at da forsvinner hele pointet med DHCP

DHCP = Dynamic Host Configuration Protocol, altså gir bare en tilfeldig IP (oftest første ledige i angitt pool), ikke statisk. Og har du åpnet for IP-adressen du bytter til i ruteren er det ikke så rart at den fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tusen takk for svar! likevel ser jeg ikke poenget med å ha DHCP aktivert fremfor dynamisk ip. Gir det deg en falsk sikkerhetsfølelse?

 

Jeg har alltid tenkt slik: Har akkurat like mange ipadresser som det er av pc-er er det tryggest. Correct me if im wrong.

 

Lease time har jeg satt til half day, vil det si at jeg lease ip adressa en halv dag, før den sender ut nye?

Lenke til kommentar
tusen takk for svar! likevel ser jeg ikke poenget med å ha DHCP aktivert fremfor dynamisk ip. Gir det deg en falsk sikkerhetsfølelse?

DHCP er vel ikke ment som noe sikkerhetsopplegg, er mer for å gjøre det enkelt å tildele IP-adresser.

 

Jeg har alltid tenkt slik: Har akkurat like mange ipadresser som det er av pc-er er det tryggest. Correct me if im wrong.

5680634[/snapback]

Blir ikke store forskjellen uansett, vil en annen inn på nettet ditt trenger man ikke store kunnskaper for å kaste ut en som har en gitt IP for å ta den IP-en selv. Men alle monner drar...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...