Christian86 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Studerer økonomi bachlor for øyeblikket, og tviler på at situasjonen endrer seg, så jeg blir på den skolen de neste 2,5 årene. Pga dette får jeg 3 poeng i tillegg til mine 46 poeng fra vgs. Det jeg lurte på. For å ungå at jeg må begynne å betale renter på studielånet, kan jeg ta opp fag fra vgs for å forbedre karakterene. Planen er å ta regnskap 1 og 2, bedøk 2, engelsk vk 1, markedsføring vk 2, forbedre matte eksamen gk osv. Vil jeg kunne ta de og si til lånekassen at jeg enda studerer (selv om jeg ikke er elev ved høgskole/universitet)? Håpet er at ved å forbedre noen karakterer, og ta noen flere eksamen, slik at jeg kan begynne på jus Lenke til kommentar
magicus Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 du får bare støtte fra lånekassen i 8 år. 3 behovsprøvd år på videregående +5 år med lån/borteboerstipend på universitet. Hvis du ikke har mottatt noe støtte fra lånekassen på videregående kan du få 8års støtte på universitet. Er du arbeidsledig (etter 3 måneder?) så slipper du å betale ned på lånet. Er du under utdanning skal du IKKE få renter på lånet ditt... Men ærlig talt du studerer jo økonomi.. du burde vel vite dette mer enn meg. Send en mail til lånekassen og spør de. Men ikke forvent å få svar før 3 dager.. de er treige som søren. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 altså; det med 8 år visste jeg, men jeg grublet på om det med vgs fag var en god eller dårlig ide Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Du kan ikke bare si til Lånekassen at du studerer ved høyskole/universitet. Lånekassen får oversendt info om at du studerer i det du betaler semesteravgiften din. Ellers så skjønte jeg ikke helt hva du mente, så det er mulig jeg svarer på noe du visste fra før av. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Du kan ikke bare si til Lånekassen at du studerer ved høyskole/universitet. Lånekassen får oversendt info om at du studerer i det du betaler semesteravgiften din. Ellers så skjønte jeg ikke helt hva du mente, så det er mulig jeg svarer på noe du visste fra før av. 5593204[/snapback] er klar over det, men jeg vil ta opp fag fra vgs og lurte mer på om det satte en stopper for eventuelle avdrag på lånet Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Dersom du mottar stipend/lån så vil ikke rentene begynne å løpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå