Gå til innhold

Bygger ny PC!

Anbefalte innlegg

Ok. alt av komponenter og slikt er alt bestemt, så ikke noe vits å komme med det.

Den gamle hardisken har masse ting jeg ønsker å beholde, kan jeg slenge inn den kalle den for :F ?

Og plokke til meg det jeg skal ha??

Selv om XP er på den hardisken, og skal ha XP på den nye hardisken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, du får sikkert opp 2 forsjellige windows'er du kan velge og boote fra..

Den ene funker, den andre ikke..

5592715[/snapback]

Ok.

Men kan jeg flytte program, som er lasta inn på den gamle, og over til den nye?

F.eks. ett simulerings prog.

Kan jeg da gå inn på "programfiler" på den gamle, flytte dem over til "programfiler" på den nye, selvsagt ha med snareveier ditt jeg vill ha dem, og prog funker, hva med event styrings filer som kanskje ikke blir lagt i "programfiler" (husker ikke hva dem kan hete. (etteller annet 34 osv)

Hva med spill, kan dem føres over til den nye, og funke, eller må dem lastes inn på nytt.

Den gamle hardisken skal ikke brukes, skal sitte i en "resrve" pc / server.

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert alle programmene og spillene kommer til å funke, pga når spill og programmer installeres, legges det inn masse filer i windows-mappen som er nødvendig for at windows skal klare å kjøre programmet, det legges også til ting i registeret og slikt som er nødvendig for å kjøre programmet.

Lenke til kommentar
Det er ikke sikkert alle programmene og spillene kommer til å funke, pga når spill og programmer installeres, legges det inn masse filer i windows-mappen som er nødvendig for at windows skal klare å kjøre programmet, det legges også til ting i registeret og slikt som er nødvendig for å kjøre programmet.

5593744[/snapback]

Ok, så for slippe att spill må kjøres helt fra starten så må jeg sjekke som espennyh sier.

Og legge inn gammel save mappe på den nye innstaleringen.

Men slike ting som bilder , filmer og musikk skulle bli liten sak å fikse.

Lenke til kommentar
Men slike ting som bilder , filmer og musikk skulle bli liten sak å fikse.

Det skal vel ikke være noe stress nei ;p

5594856[/snapback]

Ja ja. Litt jobb blir det, men er nok ikke SÅ ille gali.

Nytt spørsmål: Hva er egentlig forskjellen mellom AMD og Pentium??

Fikk ny maskin på jobben med 3Gh Pentium og 512 ram. Men den er tregere en bruttern's AMD 2,2Gh med 512 ram.

Den på jobben har 16mb skjerm kort mens bruttern har vel 128mb eller noe slikt er det grunn??

Min 1,6 amd med 1024 ram og 64mb skjerm kort er like rask som denne pentiumen på jobben. Forstår ikke dette. (har testa med spill som unreal 2004)

Og bruttern hadde et slikt maskin test prog, som ga oss hvor lang tid på en oppgave av viss størrelse sak.

Bruttern kom med at pentium rett og slett ikke hvar så bra som de talla dem kom med, men jeg trur liksom ikke på det. Skulle pentium si galt, så hadde det vært andre veien, liksom fortelle at det er 2 Gh men det virkelig er 3Gh. Så folk skulle si FY å #¤%&%¤# hvor bra Pentium er liksom....

(min nye maskin blir siste AMD og antaglig 3800 prossesor. usikker på ram. og hvor "stort" skjerm kort)

(Ups, skrivefeil.)

Endret av Horror
Lenke til kommentar

AMD og Pentium er fra to froskjelige produsenter og er derfor laget litt forskjelig selv om de støtter den samme hardwaren og oprativsystemet.

produsenten av AMD prosesoren husker jeg ikke men det er Intel som står bak Pentium prosesoren

AMD produsenten liker å samenlingne den med patium.

AMD xxxxx 3800 skal i torien vere like rask som tilsvarend pentium prosesor som gå på 3,8 GHz

Lenke til kommentar
AMD og Pentium er  fra  to froskjelige  produsenter  og  er  derfor  laget litt forskjelig selv  om de  støtter  den  samme hardwaren og  oprativsystemet.

produsenten  av AMD prosesoren  husker jeg ikke men det er Intel som står  bak Pentium prosesoren

AMD produsenten liker  å samenlingne den med  patium.

AMD xxxxx 3800 skal i torien  vere  like rask som tilsvarend pentium prosesor som gå på 3,8 GHz

5600446[/snapback]

Ok, men AMD 3800 forteller at den bare er på 2,4Ghz

Men når du sier det, så stemmer faktisk det veldig bra da, mot den jobb pc'en.

Kan dette ha noe med at jobb pc'en er så voldsom ustabil? Har stadig feil på prog. som explorer og outlook.

Hjemme bruker jeg Mozilla og firefox..

Lenke til kommentar

Den største forskjellen mellom Pentium 4 og Amd sine prosessorer, XP og athlon, er lengden på pipen, altså hvor mye den gjør per klokkesyklus. Der "leder" AMD, med sine kortere pipes. Derfor vil den være raskere på spill, og andre oppgaver, mens Pentium ofte er raskere på opppakning etc.

Dere finner mange tester rundt på nettet, eksempelvis på Toms Hardware, som blant annet har en sammenligningsfunksjon slik at du kan sjekke ytelsen på flere cpu'er, og sammenligne direkte med de oppgavene du bruker mest tid på.

AMD sin rating er en tilnærming mot Pentium 4, men den stemmer ikke alltid.. Det er også flere faktorer som spiller inn, slik som L2 Cache, varmeutvikling(der er AMD nesten suverene).

Det kan være mange årsaker til at jobb-pc'en er ustabil. Jeg ville ikke skyldt på cpu eller skjermkort med en gang. Heller programvare i så fall, eller at det er noen av komponentene som har blitt utsatt for statisk elektrisitet ved montering, og kanskje feilen sitter foran tastaturet? Det er ingen direkte sammengheng mellom stabilitet og cpu som jeg vet om, selv om helt nye cpu'er ofte har et par "barnesykdommer" som blir luket vekk i senere steppinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...