chokke Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hei. Huden min er utrolig tørr. Jeg bruker dermalogica krem/rens 2 ganger daglig men må likevel smøre med dermalogica krem 2 ganger før jeg er relativt fuktig (tørr å ta på, men føles ikke "vond"). Når jeg mener tørr mener jeg at det er masse hvite flak med hun og "skraper" når man tar nedover de. Noen tips? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Passer dette? Voksne får vanligvis tørre og skjellende utslett, som regel i hud som ligger over ledd. Utslettet kan også forekomme andre steder på armer og bein, eller på overkroppen og i ansiktet. Håndeksem er vanlig. Da bør du sjekke ut denne siden http://www.lommelegen.no/art/art1255.asp Endret 12. februar 2006 av HoaXed Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) egentlig ikke. Er rundt nesa, spesielt etter jeg har dusja. Og jeg er 17... edit: kanskje litt, for jeg hadde soriasis som barn og mamma og faren til mamma har veldig tørr hud. Har det litt på skuldrene når jeg tenker meg om. Endret 12. februar 2006 av chokke Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 selv bruker jeg Mini Derm fra Aco som skal være mulig å få tak i hos de fleste apotek og er veldig fornøyd med denne... Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 egentlig ikke. Er rundt nesa, spesielt etter jeg har dusja. Og jeg er 17... edit: kanskje litt, for jeg hadde soriasis som barn og mamma og faren til mamma har veldig tørr hud. Har det litt på skuldrene når jeg tenker meg om. 5592207[/snapback] 17 er jo voksen. Dama har akkuratt dette og får det etter å ha dusjet og smørere seg inn med en svensk krem rett etter. Noe som fungerer utmerket Husker ikke hvaden heter, det er noe annet. Men skader vel ikke å prøve rådene på siden. Da dette gjelder ett vidt spekter med tør hud Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hvis du har mistanke om at det er eksem eller psoriasis så bør du gå til lege Jeg har en eksem som gjør at huden blir tørr og klør (i ansiktet). Jeg bruker å ha på kortisonsalve som jeg kjøper på apoteket. Og så tar jeg sol, det hjelper veldig Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg kjenner en del som har blitt hjulpet av bodøsalven, men den lukter ganske kraftig så det er kanskje ikke det beste å ha rundt nesen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Tror det kan være en meget god ide å prøve å bytte håndsåpe. Har ikke hatt nevneverdige problemer med tørr hud, men etter en uke eller to med noe First Price billig faenskap hadde jeg blødende sprekker på knokene. Gikk tilbake til Sterilan, og nå trenger jeg ikke krem lenger. Det er faktisk verdt å legge litt ekstra penger i slikt. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Tror det kan være en meget god ide å prøve å bytte håndsåpe. Har ikke hatt nevneverdige problemer med tørr hud, men etter en uke eller to med noe First Price billig faenskap hadde jeg blødende sprekker på knokene. Gikk tilbake til Sterilan, og nå trenger jeg ikke krem lenger. Det er faktisk verdt å legge litt ekstra penger i slikt. 5595462[/snapback] Man bruker da vel ikke håndsåpe i ansiktet? Da er det i såfall ikke rart at han er tørr Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Oj, fikk ikke med meg at det var ansiktet vi snakka om... Uansett, du kan sikkert overføre det jeg sa til ansiktet også. Personlig vasker jeg ikke ansiktet annet enn når jeg barberer meg. Aldri tørr. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Oj, fikk ikke med meg at det var ansiktet vi snakka om... Uansett, du kan sikkert overføre det jeg sa til ansiktet også. Personlig vasker jeg ikke ansiktet annet enn når jeg barberer meg. Aldri tørr. 5595504[/snapback] He he.. Fjeset har nok best av å bli vasket med kun vann. Jeg vasker fjeset hver morgen og kveld, med vann. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 vel, bruker head and shoulders til håret som renner litt nedover ansiktet, men ikke nevneverdig. Etter jeg har dusja er jeg som sagt tørr som helvete, men da bruker jeg dermologica special cleansing gel og så smører jeg på dermalogica active moist, men etter første småring med moisteriser så må jeg smøre over enda en gang for å få det fuktig nok. Har vel vært plaget med soriasis i barndomsåra i hodebunnen, men kan de ha noe å si "idag"? Genetisk har ejg vel tørr hud fra mammas del og fettete hud fra pappas del (masse urenheter osv) Lenke til kommentar
Gjest tim5 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 vel, bruker head and shoulders til håret som renner litt nedover ansiktet, men ikke nevneverdig. Etter jeg har dusja er jeg som sagt tørr som helvete, men da bruker jeg dermologica special cleansing gel og så smører jeg på dermalogica active moist, men etter første småring med moisteriser så må jeg smøre over enda en gang for å få det fuktig nok.Har vel vært plaget med soriasis i barndomsåra i hodebunnen, men kan de ha noe å si "idag"? Genetisk har ejg vel tørr hud fra mammas del og fettete hud fra pappas del (masse urenheter osv) Har ikke vært plaget med tørr hud selv, men min tvillingsøster har hatt akkurat sånn som du beskriver, og ho renser ansiktet hver kveld med en spesiell renseskum fra noe som heter cosmopharma som opprinnelig kommer fra sverige, derretter bruker hun serum og så nattkrem før hun legger seg. serumen skal visst hjelpe kremer å trekke ordentlig inn i huden eller noe. bruker den også på morgenen før dagkremen. Ho er helt kvitt d, men merker med en gang hun sløver med å bruke d at d kommer tilbake. Niesa mi er atopisk og ho bruker noe derfra på henne også som holder d i sjakk. Du kan jo se på linken om d kan være noe for deg. www.cosmopharmas.com/NO55779 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Tørr hud kan forårsakes av veldig mye, så jeg skal ikke gå inn på det som har med sykdommer å gjøre. Pass på å få i deg nok drikke. Huden er noe av det første som ofres hvis man er dehydrert. Kaffe, brus og alkohol virker dehydrerende. Rent vann er det beste å drikke. Få i deg nok av gode fettsyrer. Nøtter inneholder mye bra fettsyrer og kan hjelpe godt om man ikke er allergisk mot dem. Sterke såper er veldig ødeleggende for huden og bør brukes sparsommelig. Holdt selv på å bli kunsktørr av Doktor Greves - største tullet som noen gang er sluppet på markedet. Tørr hud bør alltid løses innenifra ved hjelp av stoffer man spiser. Her er som sagt vann og fett helt essensielt. En kan også ta et tilskudd av f.eks tran eller selolje. Det er veldig bra også for huden. Og hvis man klarer seg uten alskens kremer er det absolutt det beste. Dette er ofte harske fettsyrer tilsatt konserveringsmiddel og parfyme. Ved psoriasis har mange godt av å ta et bad med bikarbonat (natron) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå